جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

صالح به باشندگان ناحیه ششم شهر کابل؛ در این روز های حساس متوجه مسایل امنیتی باشید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه انفجار ها و ترورهای هدفمند در کابل امرالله صالح می گوید که روند بمب گذاری های «کورکورانه» در میان موتر های مسافربری مسیر موزیم کابل الی کوته سنگی نشان می دهد که یک هسته تروریست مربوط به طالبان داعشی درین ساحه فعالیت دارد. او به صورت خاص از باشندگان ناحیه ششم شهرکابل خواسته است که متوجه مسایل امنیتی شان باشند.

امرالله صالح در گزارش جلسه شش و نیم صبح امنیتی امروز شنبه (4دلو) از تمام شهریان کابل و بخصوص باشندگان ناحیه ششم خواسته است که دراین روز ها متوجه مسایل امنیتی شان باشند.

او افزوده که تیم شش و نیم تمام آمادگی ها را برای سرکوب و مهار آنها گرفته است اما با ان هم شهروندان مسایل امنیتی شان را در نظر گرفته تکسی ران ها موتر های خود را چک کنند و نیز مسافرین متوجه شخص کنار خود باشند که چیزی را جابجا نکنند.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که به تمام سرای دار ها گفته شده که هر صبح زیر موتر ها را بررسی کنند و تمام گلدانها و جدول های داخل سرک از سوی پولیس بررسی می شود.

به گفته او ترور نواب حیدری و ابوطالب سادات از افسران ارتش کار همین هسته است و نهادهای مربوط وظیفه مشخص دارند که ساحه را پاک کنند.

صالح در حالی به باشندگان ناحیه ششم هشدار می دهد که در چند روز گذشته این ناحیه گواه انفجارها و ترورهای هدفمند بوده که در آخرین مورد آن عضو نیروهای ارتش که مستقر در شمال کشور بودند در این ناحیه ترور شدند.

تلاش برای خنثی سازی ماین های کنارجاده ای

امراالله صالح در خصوص افزایش ماین های کنار جاده ای طالبان نگاشته که معلوم شده اکثر بمب های که در مسیر تردد نیرو ها جاسازی می شود با ریموت کنترول های «غیر تجارتی» انفجار داده میشود.

صالح تاکید کرده که تمام مشخصات این ریموت ها را در اختیار دارد و کار بخاطر تجهیز وسایط ارتش و پولیس با آلات اخلال کننده موج جریان دارد.

به گفته او بیشترین تلفات نیروهای دولتی از انفجار ماین های کنار جاده ای است و طالبان به دلیل عدم توانایی مقابله رو در رو از این روش استفاده می کنند.

او اطمینان داده: «روند تدارکات را تسریع می بخشیم که این وسیله کشنده طالبان هیچ گردیده و موثریت اش برای ابد از بین برود. درین بخش از هیچ نوع سعی و تلاش و بسیج هیچ نوع امکانات دریغ نخواهیم کرد.»

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه از خانواده ها نیز خواسته است که زیر نام تعلیمات دینی نوجوانان شان را به کس و یا حلقه ای بیرون از ساحه زندگی خود تسلیم نکنند.

به گفته او طالبان زیر نام تعلیم دین شماری از نوجوانان و اطفال را از خانواده های بی بضاعت تسلیم گرفته آنها را شستشوی مغزی کرده و به انتحار تشویق میکنند.

صالح همچنان تاکید کرده که این تعلیمات بیشتر در پاکستان و در بعضی موارد در ساحات زیر کنترول طالبان صورت می گیرد. به باور او آنچه برای طالبان اهمیت ندارد زندگی انسان و در کل اصل زندگی است.

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص روند صلح و خواست وزارت خارجه پاکستان از آمریکا مبنی بر پایبندی به توافقنامه دوحه گفته است: «شما متوجه استید که یگانه کشوری که بصورت سراسیمه خواستار امتیاز گیری بیشتر از غرب برای طالب است پاکستان است.»

او تصریح کرده در حالی که اکثر مردم و حتا کشور های دنیا امتیازات داده شده در توافق دوحه را به طالبان غیر ضروری و «امتیاز پندیده» می پندارند تنها پاکستان «دچار اضطراب» شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان