جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار صالح به طالبان؛ ترورها را متوقف کنید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری به طالبان هشدار داده است که اگر به کشتار مردم، اعضای جامعه مدنی و بمب گذاری های «کورکورانه» ادامه دهند زندگی زندانیان آن ها شامل آجندا می شود.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (1دلو) در گزارش جلسه شش ونیم صبح اش نگاشته است: «برای اعدام تروریستان باید به طالب تفهیم گردد که روند مذاکره نیاز به اعتماد سازی دارد. اعتماد سازی با کشتار مردم ملکی و ربودن مردم از شاهراه ها ایجاد نمی گردد.»

صالح ضمن هشدار به طالبان، تاکید کرده که در برابر کشتار مردم نمی تواند بی تفاوت باشد.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که دولت نماینده احساسات مردم است و شهروندان انتظار قاطعیت و وضاحت بیشتر را از دولت افغانستان دارند.

رهایی زندانیان طالبان

معاون اول ریاست جمهوری در حالی به طالبان هشدار داده که به تازگی ملا برادر در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان خواهان رهایی زندانیان باقی مانده این گروه از زندان های افغانستان شده و گفته است که عدم رهایی زندانیان و خارج سازی رهبری این گروه از لیست سیا بر روند مذاکرات تاثیر منفی می گذارد.

حکومت افغانستان به منظور آغاز مذاکرات بین الافغانی پیش از این 5 هزار 500 زندانی طالبان را بر اساس توافقنامه این گروه با آمریکا آزاد کرده است.

در کنار هشدار صالح به طالبان،  روز گذشته امین احمدی عضو هیئت مذاکره کننده حکومت نیز گفته بود که گویا طالبان تمایل به مذاکره جدی با جانب جمهوری ندارد و به این فکرند که بدون درنظرداشت حکومت افغانستان و قطع جنگ رهایی زندانیان شان را توسط آمریکا عملی سازند.

انتقادها از طب عدلی

امرالله صالح در ادامه نگاشته است که به خاطر پیدا کردن شجره سازمانی و تثبیت اعضای شبکه جرم پیشه ها و تروریست ها به طب عدلی هدایت داده شده که هیچ جسد را بدون اذعان ریاست تحقیقات جرایم جنایی و ریاست امنیت ملی کابل به کسی تسلیم نکند.

او تاکید کرده که طب عدلی باید بهتر و بیشتر از گذشته جز اساسی نهادهای حراست از قانون باشد.

به گفته او جسد تروریست سرنخ تحقیقات است.

معاون اول ریاست جمهوری پیش از این به تاریخ 14 جدی گفته بود که نهاد طب عدلی بنابر هر دلیلی دچار فروپاشی و فساد شده است.

او تصریح کرده بود که از صدها قطعه مکتوب که به طب عدلی در ارتباط به تشریح جسد داده می شود به تعداد اندک آن پاسخ می دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان