جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

واکنش ها به تیراندازی بر قاضیان زن در کابل؛ ارگ: حمله بر زن و کودک حمله بر عزت افغانستان است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تیراندازی بر موتر حامل قاضیان زن در کابل که در آن دو زن کشته شدند با واکنش های گسترده به همراه شده است. ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این رویداد می گوید حمله بالای زن، کودک، عالم، متنفذ و شهروندان حمله بر عزت و عظمت افغانستان است.

در خبرنامه ای ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهور غنی ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که حمله «تروریستی» از سوی گروه طالبان و سایر گروه های تروریستی بر شهروندان و خشونت در برابر آنان، مخالف ارشادات اسلامی و روحیه صلح و در تضاد با اجماع ملت افغانستان است.

رییس جمهور غنی یک بار دیگر از طالبان خواسته: «زور، ترور، وحشت و جنایت راه حل مشکل نیست و بحران و جنگ موجود کشور را دشوار و طولانی می سازد.»

غنی تاکید کرده که طالبان با پذیرفتن آتش بس دایمی اراده «راستین و عملی» خود را در رابطه به صلح نشان دهند.

او همچنان به ارگان های امنیتی هدایت داده است تا عاملین تیراندازی بر قاضیان زن در کابل را تعقیب و مجازات کنند.

از سویی  هم راس ویلسن شارژدافیر سفارت آمریکا در کابل در توییتی این حمله را محکوم کرده افزوده است: «طالبان باید بدانند که چنین اقداماتی که برای آنها مسوولیت دارد، خشم جهانیان را برانگیخته و اگر قرار است صلح به افغانستان بیاید، این روند باید متوقف شود.»

وزارت خارجه قطر نیز در خبرنامه حمله بر قاضیان زن را نکوهش کرده گفته است که این کشور مواضع قاطعانه‌اش را بار دیگر دربارۀ «رد خشونت و تروریزم به هر انگیزه و علت» اعلام می‌کند.

الیسن بلیک، سفیر بریتانیا در کابل نیز خواهان بررسی حملۀ تفنگ‌داران  ناشناس بر قاضیان زن شده آن را محکوم کرده است.

سفیر کانادا در افغانستان نیز در توییتی تیراندازی بر قاضیان زن را «وحشتناک» خوانده تاکید کرده: «هرکسی که به صلح متعهد است باید صدای خود را بلند و چنین اقدامات شنیعی را محکوم کند».

رونالد کوبیا نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در توییتی گفته است که ترورهای هدفمند ادامه دارد.

کوبیا افزوده ترورهای هدفمند مذاکرات صلح و پیگیری یک توافق سیاسی را دچار تردید می کند.

تیراندازی بر قاضیان زن در کابل

این در حالی است که در ادامه ترورهای هدفمند در کابل صبح امروز موتر حامل قاضیان زن هدف تیر اندازی قرار گرفت.

پولیس کابل گفته است که این رویداد حوالی ساعت ۰۸:۳۰ دقیقه صبح در مربوطات ناحیه دهم سرک دهم تایمنی سابقه صورت گرفته و در آن دو کارمند زن دادگاه عالی کشته شده است.

به گفته پولیس کابل در این تیراندازی راننده این کارمندان زخمی شده اند.

تاکنون مسوولیت تیراندازی بر قاضیان زن را مانند ترورهای هدفمند گذشته هیچ گروهی برعهده نگرفته است اما مقامات حکومت افغانستان بارها ادعا کرده اند که گروه طالبان عامل این ترورها هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان