در کابل؛ دو دختر که از افراد مشهور باج گیری می کردند بازداشت شدند

توسطفریدون حسنی

دی ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۳۹۹

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که دو دختر که با تهدید از افراد «نیک نام» و مشهور در شهرکابل باج گیری می کردند بازداشت شده اند.

امرالله صالح امروز یک‌شنبه (28جدی)  گفته است که بر اساس هدایت مستقیم جلسات شش و نیم پولیس حوزه سوم شهرکابل دو دختر خانم را که با لباس مفشن از آدم های نیک نام و مشهور باج گیری می کردند بازداشت کرده است.

صالح از این دو دختر به اسم های حسنا و شیما نام برده افزوده که آنان مردان را تهدید می کردند که اگر پول ندهند به خانواده و نیز به حقوق بشر شکایت می کنند که بالای آنان دست اندازی کرده اند.

به گفته او شماری از مردان مجبور می شدند که بخاطر «حفظ عزت و آبروی» شان و نیز گریز از جنجال پول بدهند.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که سالها به این قضیه رسیدگی نشده بود.

صالح یکی از معضلات بزرگ را حضور کمرنگ زنان در بخش های عدلی و قضایی و صفوف پولیس خوانده اضافه کرده که این عدم تعادل دسترسی دولت را از دید تحقیقات و رسیدگی به مسایل جرمی و حقوقی به نیم جامعه محدود کرده و در بسا موارد کاملا مسدود ساخته است.

رویدادهای امنیتی کابل

در ادامه ترورهای هدفمند در کابل امرالله صالح با اشاره به هدف قرار گرفتن موتر معاون فرماندهی پولیس کابل در مربوطات ناحیه سوم پایتخت گفته است که این در نقطه شهر چند هفته قبل نیز حادثه ای صورت گرفته بود «خلا ها و تنبلی» های خود را بررسی می کند.

او تاکید کرده که درگذشته داخل شدن موترها و افراد به شهر کابل مورد بازرسی قرار می گرفت اما از این پس بخاطر چند حادثه اکنون فیصله شد که در خروج ازکابل نیز موترها در موارد خاص و یا هم حسب لزوم دید بصورت عموم تلاشی شوند.

صالح تصریح کرده که شماری از مجرمین متکرر که وضعیت را در شماری از نواحی کابل خراب ساخته آن های اند که بهانه کرونا عفو شدند.

او از آزادی این افراد اظهار پشیمانی کرده افزوده: «در آنزمان خطر کرونا را درست درک کرده نمی توانستیم و ترس ما این بود که نشود زندان به محل مرگ های دست جمعی تبدیل گردد».

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه اضافه کرده که چندین تن از منسوبین پولیس بخاطر رهایی موتر های بی پلیت بدون اجازه مقامات بالایی بازداشت و به دادستانی معرفی شده اند.

این در حالی است که شهر کابل در این اواخر گواه افزایش ترورهای هدفمند است و در آخرین مورد آن صبح امروز نیز موتر حامل قاضیان زن هدف تیراندازی قرار گرفته که در نتیجه آن دو قاضی زن کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *