درمان سریع جای جوش: ۸ درمان خانگی موثر برای رفع لکه های ناشی از جوش و آکنه

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۷, ۱۳۹۹

جای جوش می‌تواند یک یادآوری بیرحمانه از مشکلات پوستی ما باشد. این لکه‌ها ظاهر خوشایندی ندارند و حتی می‌توانند روی اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارند. اما، با راهکارهای قید شده در این نوشتار می‌توانید به درمان سریع جای جوش بپردازید. فراموش نکنید که کلید موفقیت در درمان‌های خانگی تداوم است.

۸ درمان خانگی برای رفع جای جوش و آکنه

1. پودر پوست مالته (پرتقال)

پوست مالته مملو از اسید سیتریک است که به درمان سریع جای جوش و روشن شدن پوست کمک می‌کند. برای انجام این درمان یک قاشق چایخوری پودر پوست مالته را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی جای جوش‌ها بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و هایتا آن را با آب ولرم بشویید (یک روز در میان).

2. روغن نارگیل برای درمان سریع جای جوش

کمتر مشکل پوستی وجود دارد که نتواند از خواص غنی، ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن نارگیل بهره‌مند شود. این روغن مملو از ویتامین‌های E و K و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به رشد سلول‌های پوستی سالم و از بین بردن جای جوش کمک می‌کند.

برای انجام این درمان ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را بین کف دست‌ها قرار دهید و آن را به آرامی روی جای جوش صورت بمالید. بگذارید یک شب بماند تا نتیجه بهتری داشته باشد و صبح بشویید (هر روز).

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۳. سرکه سیب

سرکه سیب هم درمان سریع جای جوش محسوب می‌شود چرا که منافذ را تمیز و پوست به طور طبیعی لایه‌برداری می‌کند و پوستی نرم، صاف و بدون لکه باقی می‌گذارد. این ماده حتی به تدریج به کاهش اندازه جوش‌ها کمک می‌کند. برای انجام این درمان جای جوش 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. اگر ترکیب زیادی غلیظ است کمی آب هم به آن اضافه کنید. در نهایت آن را ۱۵ تا 20 دقیقه روی تمام صورت بگذارید و بعد با آب ساده بشویید (روزی یک بار).

مطلب مرتبط: ۵ شیوه وق العاده استفاده از سرکه سیب برای داشتن پوستی زیبا

* نکته: اگر پوست حساسی دارید، یک قسمت سرکه سیب را با 10 قسمت آب رقیق کنید.

۴. آلوئه ورا برای درمان سریع جای جوش

برای داشتن پوستی بی عیب و نقص و درخشان، آلوئه ورا یک درمان عالی است. این گیاه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی درمان سریع جای جوش کمک می‌کند. همچنین باعث از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شود.

برای انجام این درمان ژل آلوئه ورا را به صورت یک لایه ضخیم و یکنواخت روی لکه جوش قرار دهید و بگذارید یک شب روی صورت بماند (هر روز).

۵. جوش شیرین درمان سریع جای جوش

جوش شیرین به دلیل خاصیت لایه برداری و سفیدکنندگی شناخته شده‌است. استفاده منظم از جوش شیرین به از بین بردن منافذ پوستی و جای جوش کمک می‌کند.

2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی لکه های جوش بمالید. بگذارید خشک شود و بعد از 10-12 دقیقه آن را بشویید (روی یک بار).

مطلب مرتبط: پوست شفاف و درخشان می خواهید؟ این ترکیب خانگی ساده را امتحان کنید

۶. آب لیمو

آبلیمو یک ماده سفیدکننده طبیعی است. با خاصیت روشن‌کنندگی این ماده می‌توان به راحتی جای جوش را کمرنگ کرد. برای امتحان کردن این درمان سریع جای جوش، خیلی ساده مقداری آبلیموی تازه را با پنبه روی لکه‌ها بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند. در نهایت با آب ولرم بشویید (یک روز در میان).

۷. روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است. این عناصر با کمک به رشد سلول‌های جدید پوستی به ترمیم لایه آسیب‌دیده پوست کمک می‌کنند. این ماده همچنین به رفع رنگدانه‌ها کمک می‌کند و اندازه جای جوش را کاهش می‌دهد.

خیلی ساده کمی روغن کرچک روی جای جوش‌ها بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی غنی از ویتامین E که افزودنی عالی برای صبحانه های فصل سرما هستند

۸. زردچوبه برای درمان سریع جای جوش

خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی زردچوبه باعث روشن شدن جای زخم و جوش می‌شود. استفاده منظم از پودر زردچوبه روی پوست به کاهش رنگدانه کمک می‌کند. برای استفاده از زردچوبه جهت درمان سریع جای جوش 1-2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق آبلیمو مخلوط کنید. خمیر حاصل را به صورت یکنواخت در همه جای صورت بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید ۰روزی یک بار).

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *