آغاز خونین؛ انفجار در چهار ولایت جان دست کم شش نیروی امنیتی را گرفت

توسطفریدون حسنی

دی ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در کمتر از 12 ساعت و آغاز روز نخست هفته جاری سه ولایت شامل هلمند، کابل و بغلان گواه انفجار بوده اما انفجار موتر بمب قندهار با حمله مهاجمان مسلح همراه بود که در نتیجه این رویدادها شش نیروی امنیتی کشته شده اند.

در نخستین ساعات امروز شنبه (27جدی) حوالی ساعت ۰۹:۱۵ دقیقه صبح در مربوطات ناحیه سوم سرک دانشگاه کابل، یک عراده واسطه نوع لندکروزر مربوط فرماندهی پولیس کابل هدف انفجار ماین قرار گرفته است.

به گفته پولیس کابل در این انفجار دو منسوب پولیس کشته و یک تن زخمی شده اند.

پس از این رویداد احمدجاوید بشارت سخنگوی پولیس بغلان به خبرنامه گفت که حوالی ساعت 9 صبح امروز یک ماین جاسازی شده از سوی طالبان در ساحه پل معدن از مربوطات ناحیه سوم شهر پلخمری حین عبور یک موتر نوع رنجر پولیس انفجار کرده است.

بشارت افزود که در این انفجار یک نیروی پولیس جانباخته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در همین حال عطاالله افغان رییس شورای ولایتی هلمند گفته است که در انفجار یک موتر بمب دو تن از نیروهای امنیتی جان باخته اند.

به گفته او این انفجار شب گذشته بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی رخ داد و در آن چهار تن دیگر از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

از سوی هم دفتر والی لغمان در خبرنامه ای گفته است که در انفجار امروز در مهترلام مرکز این ولایت شش تن زخمی شده‌اند.

در خبرنامۀ دفتر رسانه‌های والی لغمان آمده‌است که این رویداد برخاسته از انفجار ماین مقناطیسی بود که یک موتر پولیس را هدف قرار داده است.

انفجار موتر بمب و حمله مهاجمان مسلح در قندهار

همزمان با این انفجارها حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی مرکز امنیت ملی در مربوطات ولسوالی دامان ولایت قندهار انفجار کرد و پس از آن شماری مهاجمان وارد این پایگاه شدند.

فریداحمد مشعل، آمر امنیت فرماندهی پولیس قندهار گفته است که پس از این انفجار سه مهاجم وارد این کارگاه امنیت ملی شده و تا ساعت ۹:۳۰ صبح با نیروهای امنیتی به درگیری پرداخته اند.

مشعل تاکید کرده که در نتیجه این انفجار و حملۀ مهاجمان، یک سرباز امنیت ملی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

او افزوده که طالبان می‌خواسته‌اند که یک عراده موتر نوع «کرولا»ی مملو از مواد منفجره را نیز در محل درگیری انفجار دهند، اما قبل از انفجار توسط نیروهای دولتی کشف و خنثا شده است.

ادامه ترورهای هدفمند در افغانستان

در کنار این انفجار ها افغانستان امروز عاری از ترورهای هدفمند نبوده است و در این مورد دو پولیس از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ناحیه پنجم شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار ترور شده اند.

در همین حال افراد مسلح ناشناس یک کارمند امنیت ملی را در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند نیز ترور کرده اند.

از سوی هم محمد حسین سنجنی رییس شورای ولایتی کاپیسا از یک حمله‌ مسلحانه صبح امروز در منطقه «خم ‌روباه» در ولسوالی حصه دوم کوهستان ولایت کاپیسا جان به سلامت برده است.

این همه در حالی است که گفتگوهای صلح در دوحه جریان دارد و تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان برکاهش خشونت ها تاکید دارد اما گروه طالبان تاکنون این مورد را نپذیرفته است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *