جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
23 بازدید

۱۰ درمان خانگی خارش واژن؛ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خواندن 4 دقیقه
1
(1)

خارش واژن می‌تواند نشانه‌ای از اختلالات مختلف باشد. داروهای خانگی زیادی برای خارش واژن وجود دارد، اما درمانی که انتخاب می‌کنید به علت خارش بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر داخل واژن خارش دارید، ممکن است عفونت قارچی مقصر باشد. اگر خارش روی پوست اطراف واژن باشد، می‌تواند ناشی از اگزما یا بیماری پوستی دیگری باشد.

دانستن زمان مراجعه به پزشک نیز مهم است. در این نوشتار 10 درمان خانگی خارش واژن گردآوری شده که می‌توانید امتحان کنید.

1. حمام جوش شیرین

جوش شیرین به طور بالقوه می‌تواند عفونت‌های قارچی و همچنین برخی از خارش‌های پوستی را درمان کنند.

طبق مطالعه‌ای در سال 2013، جوش شیرین اثرات ضد قارچی دارد. بنیاد ملی اگزمای آمریکا توصیه می‌کند ۴/۱ فنجان جوش شیرین داخل وان حمام اضافه کنید و ۱۰ تا ۴۰ دقیقه داخل آب بمانید، یا آن را به صورت خمیر درآورید و برای درمان اگزما روی پوست خود بمالید.

2. ماست یونانی

ماست یونانی یک درمان خانگی خارش واژن و عفونت‌های قارچی است. ماست پروبیوتیک باعث رشد باکتری‌های “خوب” در واژن می‌شود. این باکتری می‌تواند مقداری از قارچ را از بین برده و واژن را سالم نگه دارد.

برای تسکین خارش واژن می‌توانید مقداری ماست وارد واژن کنید. از ماست یونانی ساده و بدون طعم و قند استفاده کنید.

3. درمان خانگی خارش واژن؛ لباس زیر نخی

لباس زیر نخی یا پنبه‌ای می‌تواند به کاهش خارش پوست کمک کند. پوشیدن لباس زیر 100 درصد پنبه‌ای می‌تواند از عفونت قارچی جلوگیری کند، زیرا قارچی در مناطقی رشد می‌کند که عبور هوا در آنها ممکن نیست.

4. حمام سرکه سیب

بسیاری از مردم معتقدند که افزودن سرکه سیب به حمام می‌تواند عفونت قارچی را تسکین دهد. این ماده هم درمان خانگی خارش واژن و پوست محسوب می‌شود.

متأسفانه، شواهد کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد. با این وجود، سرکه سیب یک داروی ارزان است و هیچ عارضه جانبی شناخته‌شده‌ای ندارد.

نصف فنجان سرکه سیب را به آب وان اضافه کنید. به مدت 10 تا 40 دقیقه در این آب بمانید.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه فوق العاده استفاده از سرکه سیب برای داشتن پوستی زیبا

5. مکمل‌های پروبیوتیک

باکتری‌ها برای سلامت واژن ضروری هستند و پروبیوتیک‌ها می‌توانند باکتری‌های خوب واژن را افزایش دهند. این مورد می‌تواند نقش پیشگیرانه نیز داشته باشد. فقط یادتان باشد پیش از مصرف هر مکملی با پزشک مشورت کنید.

۶. درمان خانگی خارش واژن؛  روغن نارگیل

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که روغن نارگیل می‌تواند کاندیدا آلبیکانس را که باعث عفونت‌های قارچی می‌شود، از بین ببرد. با این حال، این مطالعه در آزمایشگاه انجام شده است و شواهد کافی برای تأیید تأثیر آن در انسان وجود ندارد.

می‌توانید روغن نارگیل را مستقیماً وارد واژن خود کنید. حتما از روغن نارگیل خالص و مرغوب استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

7. کرم ضد قارچ

اگر عفونت قارچی عامل خارش واژن باشد، کرم‌های ضد قارچ بدون نسخه وجود دارند که می‌توانند خارش را تسکین دهد. این کرم‌ها قارچ را از بین می‌برند، و باعث تسکین خارش می‌شوند.

8. غذاهای پروبیوتیک

خوردن غذایی که حاوی پروبیوتیک است می‌تواند باعث رشد باکتری‌های “سالم” در واژن و روده شود. این نکته برای واژن و سلامت روده مهم است و در واقع یک درمان خانگی خارش واژن محسوب می‌شود.

یکی از رایج‌ترین غذاهای حاوی پروبیوتیک ماست است. اگر به عفونت قارچی مبتلا هستید، خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک قطعا کمک‌کننده هستند.

۹. درمان خانگی خارش واژن؛ رعایت بهداشت

رعایت بهداشت بهداشت واژن می‌تواند از خارش واژن جلوگیری کرده و آن را تسکین دهد. واژن خودش، خود را پاکسازی می‌کند، بنابراین تمام کاری که باید انجام دهید این است که قسمت بیرونی واژن را با مقداری آب گرم بشویید.

از صابون، ژل و پاک‌کننده‌های معطر استفاده نکنید زیرا این محصولات می‌توانند واژن را تحریک کرده و واکنش های آلرژیک و عفونت ایجاد کنند.

۱۰. روغن‌های معطر

برخی روغن‌های معطر در درمان عفونت موثر هستند. روغن اورگانو یا پونه کوهی نیز از این دست است. خواص ضد قارچی این روغن می‌تواند طیف وسیعی از قارچ‌ها را از بین ببرد. 2-3 قطره روغن در دست‌تان بریزید و آن را روی پوست خارجی واژن بمالید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

هرچند خارش واژن اغلب با درمان‌های خانگی قابل درمان است، اما اگر علائم زیر را دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید:

– درد یا سوزش در هنگام رابطه جنسی یا ادرار

– درد در ناحیه تناسلی یا ناحیه لگن

– قرمزی یا تورم دستگاه تناسلی

– تاول یا لکه‌های عجیب درناحیه

– ترشحات غیرمعمول واژن، به ویژه ترشحاتی که سبز، زرد یا خاکستری هستند

– ترشحاتی که حباب‌دار به نظر می‌رسند

– بوی بد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان