جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

راه درمان سرفه: ۲۲ برترین انواع درمان های خانگی که سرفه تان را ریشه کن می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

زمستان با بسیاری از نگرانی‌های سلامتی همراه است و سرفه یکی از آزاردهنده‌ترین‌هاست. سرفه مداوم نه تنها آزاردهنده است بلکه باعث تحریک گلو می‌شود و بلعیدن غذا را دشوار می‌کند. به غیر از تغییر فصل، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به این وضعیت منجر شود از جمله مواد حساسیت‌زا یا آلاینده‌ها. مطمئناً سرفه در تمام طول روز یک تجربه خوشایند نیست، اما کاملا طبیعی است زیرا به حذف مخاط، مواد آلرژی‌زا یا آلاینده‌ها کمک می‌کند. سرفه معمولاً پس از چند روز به خودی خود برطرف می‌شود. اما برای تسکین، می‌توانید برخی درمان‌ها و داروهای خانگی را امتحان کنید. در این نوشتار، با ۲۲ برترین درمان سرفه در خانه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

درمان خانگی سرفه

برترین درمان های خانگی سرفه مواردی هستند که می‌توانند تحریک و سوزش گلو را از بین ببرند و به نوعی این مجرا را تسکین بدهند. از جمله مواردی که چنین اثراتی دارند می‌توان به عسل، دمنوش زنجبیل یا حتی ساده‌تر، استفاده از بخار اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این مواد طبیعی این است که غالبا عوارض جانبی به همراه ندارند و می‌توانید با خیال راحت آنها را در منزل امتحان کنید.

شما می‌توانید مطلب مربوط به درمان خانگی سرفه را در لینک مقابل بخوانید: (۱۰ درمان خانگی سرفه که بسیار موثر هستند)

۴ شربت خاگی سرفه خشک

البته که شربت‌ها و داروهای بدون نسخه زیادی به فروش می‌رسند که می‌توانند در درمان سرفه موثر باشند. اما در صورتی که ترجیح می‌دهید روش‌های طبیعی را برای تسکین سرفه اعم از سرفه خشک یا سرفه ناشی از آلاینده‌ها یا سرماخوردگی و آنفولانزا امتحان کنید، تهیه شربت خانگی سرفه یکی از ایده‌آل‌ترین درمان‌هاست.

برای آشنا شدن با روش تهیه برخی از موثرترین شربت‌های خانگی سرفه لینک مقابل را بخوانید: (۴ شربت خانگی سرفه که بسیار موثر هستند)

درمان سرفه از طب آیورودا

طب آیورودا نوعی طب کهن و باستانی است که در هند مورد توجه و استفاده زیادی قرار دارد. این دانش یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های درمانی کل‌نگر در جهان محسوب می‌شود که بیش از 3000 سال پیش در هند توسعه یافته‌است.

طب آیورودا مبتنی بر این باور است که سلامتی و تندرستی به تعادل ظریف بین ذهن، بدن و روح بستگی دارد. هدف اصلی آن ارتقا سلامت است،  نه مبارزه با بیماری. اما درمان‌ها می‌توانند به منظور رفع مشکلات خاص سلامتی آغاز شوند.

خوشبختانه طب آیورودا برای درمان سرفه نیز راهکارهایی دارد. می‌توانید درمان سرفه در طب آیورودا را در لینک مقابل بخوانید: (این ترکیب ساده از طب آیورودا، درمان بی نظیر سرفه خشک است)

راهکارهای موثر درمان سرفه خشک در خانه

تفاوتی که سرفه خشک یا سایر انواع سرفه دارد این است که مخاط و مواد تحریک کننده را از ریه‌ها یا سایر نواحی تحت تاثیر حذف نمی‌کند. بیشتر سرفه‌های خشک را می‌توان در خانه و با استفاده از داروهای OTC یا داروهای بدون نسخه مانند قرص‌های گلو درمان کرد. با این حال چندین درمان خانگی نیز وجود دارد که به بهبودی سرفه کمک می‌کند، از جمله افزودن رطوبت به هوا با یک دستگاه بخور یا غرغره کردن با محلول آب نمک.

برای استفاده از درمان‌های خانگی سرفه خشک لینک مقابل را بخوانید: (درمان خانگی سرفه خشک: ۷ راهکار موثر برای تسکین سرفه در خانه)

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان