هشدار نسبت به شیوع نوع جدید کرونا؛ وزارت صحت: واقعات ویروس کرونا کاهش یافته اما موج دوم ادامه دارد

توسطفریدون حسنی

دی ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۰, ۱۳۹۹

مسوولان در وزارت صحت عامه از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در افغانستان هشدار داده می گوید شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور کاهش یافته است اما موج دوم این ویروس پایان نیافته است.

‎وحید مجروح معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز پنج‌شنبه (18جدی) در نشست خبری گفت که در هفته چهل شیوع ویروس کرونا موج دوم این ویروس در افغانستان آغاز شده بود.

مجروح افزود: «آمار هفته ۴۹ که اوج بوده تا امروز به صورت مداوم تحت نظر وزارت صحت عامه بوده، نشان می‌دهد که ما به طرف نزول این منحنی استیم، اما هنوز به هیچ عنوان ما به مرحلۀ پایان موج دوم نرسیده ایم».

او تاکید کرد که بعد از هفته 49 شیوع ویروس کرونا در افغانستان و واقعات مثبت به صورت منظم ومداوم کاهش یافته و تعداد واقعات مثبت به 6.5 درصد رسیده است.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت خاطرنشان کرد که مبتلایان ویروس کرونا در شفاخانه ها نیز کاهش یافته و اشغال تخت های شفاخانه ها از سوی مریضان به حدود 26 درصد رسیده است.

مجروح اضافه کرد: «فراموش ما نشود که بین موج اول و موج دوم فقط پنج هفته ما فاصله داشتیم، هر لحظه ممکن است با هر بی‌پروایی که ما انجام بدهیم، با هر کوتاهی که وزارت صحت عامه انجام بدهد و هر تعلل جامعه، احتمال وقوع موج سوم موجود است.»

هشدار از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در افغانستان

وحید مجروح در ادامه تاکید کرد که نوع جهش‌یافتۀ کروناویروس که از انگلستان شیوع یافته است به همسایگی افغانستان رسیده است.

او اضافه کرد که با توجه به مراوده با این کشورها، امکان انتقال وسیع نوع دوم کروناویروس در افغانستان وجود دارد.

به گفته او یکی از خوبی های نوع جهش یافته ویروس کرونا پایین بودن میزان مرگ و میر آن است و از نکات منفی ان سرعت انتشار چندبرابر شیوع ان است.

مجروح گفت که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا 70 درصد بیشتر از نوع دیگر ان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *