جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

آغاز دور دوم مذاکرات بین الافغانی؛ گفتگو روی تعیین آجندا هفته آینده آغاز می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیئت مذاکره کننده حکومت و گروه طالبان اعلام کرده اند که نشست مقدماتی دور دوم مذاکرات بین الافغانی انجام شده و فیصله کرده اند که گفتگو در مورد تعیین آجندای مذاکرات از هفته آینده آغاز شود.

نادر نادری سخنگوی هیئت مذاکره کننده حکومت شب گذشته (16جدی) در توییتی گفته است که دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی میان دو طرف طی یک نشست مقدماتی آغاز شده است.

نادری افزوده که در این نشست فیصله کرده اند که تیم‌های تعیین شده ای هر دو طرف برای گفتگو در مورد موضوعات آجندا روز شنبه هفته آینده کار خود ر ا آغاز کنند.

در همین حال محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز این خبر را تایید کرده گفته است که این نشست شام روز گذشته برگزار شده است.

این در حالی است که هیئت مذاکره کننده حکومت پس از یک روز تاخیر روز سه‌شنبه (16جدی) به منظور آغاز دور دوم مذاکرات بین الافغانی کابل را به مقصد دوحه ترک کردند.

همزمان با دور دوم مذاکرات بین الافغانی زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان وارد کابل شده و تا کنون با عبدالله عبدالله، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف و حنیف اتمر وزیر خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی دیدار کرده است.

هرچند از حضور خلیلزاد در کابل دو روز می گذرد اما او تاکنون با رییس جمهور غنی دیدار نکرده است. شماری از رسانه ها گزارش داده است که رییس جمهور تاکنون حاضر با دیدار با زلمی خلیلزاد نشده است.

درخواست های مکرر آتش بس

دور دوم مذاکرات بین الافغانی با درخواست مکرر آتش بس وکاهش حشونت ها همراه شده است. کمیسیون حقوق بشر، ارگ ریاست جمهوری، شورای عالی مصالحه وهیئت معاونیت سازمان ملل تاکنون بر آتش بس و کاهش خشونت ها تاکید کرده است.

ارگ ریاست جمهوری همزمان با سفر هیئت مذاکره کننده حکومت به شهر دوحه پایتخت قطر براي آغاز دور دوم مذاکرات گفته بود که اولویت مردم و دولت افغانستان قطع فوری خشونت‌ها، تامین آتش بس و دست یابی به صلح پایدار است.

سخنگوی طالبان نیز تاکید کرده که در دور دوم مذاکرات دو طرف می‌توانند روی موضوعات مشخص تصمیم بگیرند.

به گفته او گفتگو در مورد آتش بس بر اساس توافق آمریکا و طالبان صورت خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان