تلاش برای تامین امنیت پایتخت؛ کابل با تکنالوژی پیشرفته و دوربین های مداربسته مجهز می شود

توسطفریدون حسنی

دی ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در ادامه ناامنی ها در پایتخت امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید ساحه برای تروریست و دزد تنگ تر می شود و شهر کابل بهتر از گذشته و با تکنالوژی پیشرفته زیر پوشش دوربین های امنیتی قرار گیرد.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (17جدی) در گزارش جلسات شش و نیم صبح اش نگاشته است که این «برنامه بزرگ» بیش از یک صد میلیون دالر امریکایی هزینه دارد و به کمک متحدین افغانستان اجرا خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «ساحه برای تروریست و دزد تنگ تر میشود نه گشاده تر».

به گفته او آخرین باری که در کابل دوربین های امنیتی بصورت منظم نصب شده در سال ۲۰۰۸ میلادی بوده است.

صالح در حالی از نصب دوربین های جدید امنیتی در پایتخت خبر داده است که پیش از این نهادهای امنیتی گفته بودند که بیش از ۱۵۰ عدد کمره امنیتی که تنها بیست درصد شهر کابل را پوشش می‌دهد در شهر کابل نصب شده است.

پیش از این در سال 2008 میلادی دوربین‌ها نیز به همکاری نیروهای ناتو در شهر کابل نصب شده بود اما مقام‌های امنیتی از پیشرفته نبودن این دوربین‌ها ناراضی بودند و آنها را بسیار ابتدایی می‌خواندند.

امرالله صالح در ادامه نگاشته است از ده ها مورد بازداشت های که در هفتاد روز گذشته صورت گرفته 17 نفر آنان کسانی اند که عضویت داعش و طالب را در عین زمان دارند.

رویداد های امنیتی کابل

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص رویداد های امنیتی در پایتخت گفته است که بخاطر ترس از عملیات ها غافلگیرانه، تروریستان در دو نقطه از شهر کابل مواد منجره را مانند اشغال در زباله دانی ها انداخته اند.

او افزوده که در یکی ازاین موارد، ۴۰ کیلوگرام مواد منفجره توسط امنیت ملی از نزدیک لیسه محمد صدیق پسرلی در ساحه رحمان بابا مینه یافت شده و مورد دوم در ساحه بگرامی پیدا شده است.

گراف جرایم

به گفته او ارزیابی پولیس از گراف جرایم نشان می دهد که در زمستان ها جرایم کوچک وخیابانی افزایش می یابد وبراساس تحقیقات شماری از جوانان روستایی که زمستان به شهر می آیند با مجرمین شهری یکدست شده ودست به دزدی ها ورهزنی می زنند.

صالح خاطرنشان کرده که جرم پیشه های شهری از «ساده لوحی و ساده دلی» روستاییان استفاده کرده و آنها را شامل حلقات جرم پیشه می سازند.

به گفته او ارزیابی ها نشان میدهد که دلیل اصلی بهبود وضعیت در رفتار دزدان و جرم پیشه ها نه بلکه در تحرک پولیس است و به همین دلیل رسیدگی به فرد فرد از هزاران نفر جرم پیشه شامل فهرست بسیار مهم و حیاتی است.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که شکایت مردم از موارد جرمی در شهر کابل کاهش یافته است.

غصب جایداد های دولتی

صالح تصریح کرده که در هفته آینده ده ها ساحه سبز که مخفیانه به سرای، پارکنگ و یا حیاط خلوت «زورمندان» تبدیل شده توسط شهرداری و با حمایت اداره مبارزه باجرایم سنگین آزاد شده و دوباره به پارک تفریحی برای مردم تبدیل می شود.

او تاکید کرده که با مطرح شدن بحث جریمه های سنگین صاحبان اصلی جایدادهای «مجهوول الهویت» به صحنه آمده ومشکلات ایجاد می نمایند.

صالح هشدار داده که اگر این روند توقف نیابد هفته آینده شماری از منتقدین شهرداری را که در اصل مالکین جایدادهای غیرقانونی اند افشا می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *