جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دیدار خلیلزاد با عبدالله؛ رییس شورای مصالحه: افزایش خشونت‌ها و ترور هاي هدفمند قابل قبول نیست

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شورای عالی مصالحه اعلام کرده که عبدالله عبدالله رییس این شورا در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند را غیر قابل قبول  خوانده و دو طرف بر کاهش خشونت ها تاکید کرده اند.

در خبرنامه شورای مصالحه آمده است که این دیدار امروز سه‌شنبه (16جدی) صورت گرفته و در جريان آن عبدالله گفته است که دور دوم مذاکرات بین الافغانی آغاز می شود و هیئت جمهوری اسلامی افغانستان امروز برای شروع مذاکرات با حمایت قاطع نظام به دوحه رفته است.

عبدالله تاکید کرده که جمهوری اسلامی افغانستان‌ برای دست‌یافتن به صلح متعهد است  و تلاش می‌کند از فرصت ایجاد شده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در کشور استفاده کند.

رییس شورای مصالحه افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند را غیر قابل قبول خوانده و بر آتش بس‌ دایمی برای دست‌يافتن به صلح پایدار تأکید کرده است.

خلیلزاد نیز در این دیدار از پایان موفقانه‌ی دور نخست مذاکرات، سفر دوباره‌ی هیئت مذاکره کننده به دوحه و آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی ابراز خرسندی کرده گفته است که حمایت امریکا از روند صلح افغانستان دومدار است.

نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که دوطرف از فرصت های موجود بیش‌ترین استفاده را برای دست‌یافتن به صلح دایمی و قطع جنگ ببرند.

او نیز بر کاهش قابل ملاحظه خشونت ها در افغانستان تاکید کرده است.

دور تازه سفر خلیلزاد

زلمی خلیلزاد که به تازگی دور تازه از سفر هایش به منطقه، دوحه و افغانستان را آغاز کرده امروز وارد کابل شده و تاکنون با عبدالله عبدالله و عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی دیدار کرده است.

خلیلزاد در حالی دور تازه از سفرهایش برای صلح افغانستان را آغاز کرده که تعویق سه هفته ای مذاکرات بین الافغانی به پایان رسیده است و هیئت مذاکره کننده حکومت نیز امروز به منظور از سرگیری گفتگو ها به شهر دوحه قطر رسیده اند.

آغاز دور دوم مذاکرات بین الافغانی نیز با درخواست فراوان کاهش خشونت ها و آتش بس از سوی نهادهای بین المللی و حقوق بشری همراه شده است. کمیسیون مستقل حقوق بشر در نامه ای به رییسان هیئت های مذاکره کننده خواهان آتش، شامل سازی قربانیان جنگ در مذاکرات شده است.

امروز هیئت معاونیت ملل متحد «یوناما» نیز در اعلامیه ای یوناما از بازگشت مذاکره کننده گان برای از سرگیری گفتگوهای صلح استقبال کرده گفته است که این مذاکرات برای کمک به پایان جنگ و ایجاد صلح پایدار «بسیار مهم» است.

دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان تاکید کرده: «من از هر دوطرف می خواهم که با استفاده ازین فرصت زمینه را برای کاهش خشونت ایجاد کنند تا بیشتر کشتار افغانها خاتمه یافته و یک ثبات سیاسی به میان آید که برای همه ای اقشار جامعه افغانستان قابل قبول باشد.»

او افزوده که توقف جنگ فضای بهتری را برای گفتگو، امید برای مردم و برای کمک کننده گان بشردوستانه اجازه میدهد که مساعدت های ضروری زمستانی را در سراسر کشور به افغانها برسانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان