جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

11 نکته طلایی و ساده برای کشف استعداد پنهان وجودتان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به دنبال استعداد پنهان وجودشان هستند، شاید وقت آن رسیده باشد که کمی وقت بگذارید و بفهمید واقعا چه کسی هستید. شاید کشف استعداد پنهان وجودتان دشوار به نظر برسد اما هرچه بیشتر آن را بیشتر به تعویق بیندازید، مدت طولانی‌تری در چرخه تردید و سردرگمی خواهید بود.

در این نوشتار یک راهنمای گام به گام آورده شده‌است که به شما کمک می‌کند استعداد پنهان وجودتان را کشف کنید!

مرحله 1: تمام رویاهای خود را به یاد بیاورید

اولین کاری که برای کشف استعداد پنهان وجودتان باید انجام دهید یادآوری تمام رویاهای واقعی‌تان است که در طول زندگی داشته‌اید: درست از کودکی تا سال‌های تحصیل و دانشگاه و بالاخره در بزرگسالی. همه موارد را یادداشت کنید.

مرحله 2: کشف استعداد پنهان؛”داشتن” و “بودن” را جدا کنید

اکنون که تمام رویاهای خود را یادداشت کرده‌اید، باید آنها را به دو دسته تقسیم کنید:

* رویاهای “داشتن”: چیزهایی که دوست دارید در آینده داشته باشید.

* رویاهای “بودن”: نقشی که دوست دارید در زندگی داشته باشید.

اکنون رویاهای “بودن” را جداگانه بنویسید چون قصد داریم روی آنها کار کنیم.

مرحله 3: چه چیزی واکنش شما را برمی‌انگیزد؟

آیا به خاطر می‌آورید که وقتی به شخص دیگری که نقشی خاصی را در زندگی دارد نگاه کرده باشید و لرزشی از هیجان را درون‌تان حس کرده باشید؟ اگر چنین است، آن را یادداشت کنید چرا که این هیجان هم به کشف استعداد پنهان وجودتان کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۶ عبارتی که آدم های با اعتماد به نفس هرگز به زبان نمی آورند

مرحله چهارم: از انجام چه کاری لذت برده‌اید؟

هرگونه فعالیت یا سرگرمی را که در گذشته از انجام آن لذت برده‌اید، یادداشت کنید. در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی دوست داشتید چه کار کنید؟ الان از انجام چه کاری لذت می‌برید؟

مرحله پنجم: کشف استعداد پنهان؛ از شر آنچه نیازی ندارید خلاص شوید

تمام آنچه تاکنون نوشتید را مرور کنید. در مورد هر یک از آرزوهای “بودن” خود خوب فکر کنید و ببینید کدام یک هنوز واکنش احساسی در شما ایجاد می‌کنند (همان احساس هیجان که در مرحله 3 بحث شده‌است) اکنون خود را در این نقش‌ها تصور کنید. اگر در آن نقش بودید چه می‌کردید؟ چه احساسی داشتید؟

توجه کنید که واکنش احساسی شما در تصور کردن خودتان در نقش‌های مختلف چقدر قوی است. قدرت واکنش خود را برای هر یک در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کنید.

مرحله ششم: بدترین ها را خط بزنید

اکنون تمام رویاهای “بودن” را که در مرحله قبل کم‌ترین امتیاز را گرفتند، خط بزنید. اینها رویاهایی است که اکنون می‌توانید از آنها دست بکشید و کمک به کشف استعداد پنهان وجودتان نمی‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت روزانه آدم های موفق که هرگز ترک نمی شوند

مرحله هفتم: گروه‌بندی کنید

اکنون لیستی از اهداف واقعی برای زندگی دارید. در حال حاضر همه آنها با هم در یک لیست درهم هستند. با دقت به لیست نگاه کنید و از خود بپرسید: کدام یک از آرزوهایم را می‌توانم گروه‌بندی کنم؟ کدام یک به هم پیوسته یا در اصل شباهت زیادی با یکدیگر دارند؟

مرحله هشتم: کشف استعداد پنهان؛ گروه‌ها را نام‌گذاری کنید

برای هر گروه یک نام بگذارید. هر نام باید چیزی در مورد یکی از استعدادهای ذاتی شما بگوید که منجر به تعدادی از رویاهای بهم پیوسته می‌شود.

مرحله 9: به دنبال ارتباط بین گروه‌ها باشید

تقریبا به مقصد رسیدیم! اکنون فقط باید بدانید که چه چیزی است که گروه‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. نام گروه‌ها را در یک لیست بنویسید. به این فکر کنید که چگونه وجود یک گروه از وجود گروه دیگر پشتیبانی می‌کند. این کار تقریباً همیشه نشان می‌دهد که اختلافاتی بین گروه‌ها وجود دارد.

مرحله 10: به دنبال یک خروجی برای استعداد خود باشید

همه امکانات تحقق رویاهای خود را در زندگی واقعی بنویسید. در اینجا درباره کدام حوزه از زندگی حرفه‌ای یا شخصی شما صحبت می‌کنیم؟ چه نوع فعالیت‌هایی را شامل می‌شود؟ آیا رویاها و استعدادهای شما با بیش از یک حوزه فعالیت یا حرفه ارتباط دارد؟ هرچه ایده‌های بیشتری در اینجا بیاورید بهتر است.

مطلب مرتبط: آدم های به شدت موفق با این ۶ راهکار، تصمیمات هوشمندانه می گیرند

مرحله یازدهم: کشف استعداد پنهان؛ هدف زندگی خود را مشخص کنید

اکنون که لیست خروجی‌های بالقوه آرزوها و استعدادهای خود را به دست آوردید، هر سناریو را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کنید؛ از معمولی‌ترین تا جذاب‌ترین ایده.

حال باید مشخص شود که برای رسیدن به آنچه واقعاً برای‌تان جالب است باید به چه جهت مشخصی بروید. اگر بتوانید به آنجا بروید، مطمئن باشید که دستیابی به این رویا، زندگی واقعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. چون مطمئناً، وقتی به کشف استعداد پنهان وجودتان نائل شوید، فرصتی هم برای تحقق بخشیدن به آنها پیدا خواهید کرد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان