جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حکم اعدام طراحان حمله بر دانشگاه کابل؛ صالح: محاکمه این افراد نوید اجراي عدالت است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از صدور حکم اعدام طراحان حمله بر دانشگاه کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید پایان یافتن روند دادگاه طراحان این حمله نویدی از عملی شدن عدالت است.

امرالله صالح امروز شنبه (13جدی) در گزارش شش و نیم صبح اش نگاشته است: «پایان یافتن محکمه طراحان حمله به پوهنتون کابل نویدی از عملی شدن عدالت است. مردم بی صبرانه منتظر این خبر بودند.»

صالح افزوده که در عین زمان طراحان چند قتل عام دیگر نیز به اشد مجازات محکوم شده اند که فهرست آن به زودی منتشر می شود.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله ناوقت شب گذشته در توییتی نگاشته بود که عادل نام یکی از طراحان حمله بر دانشگاه کابل در دادگاه علنی به اعدام محکوم شده است.

این در حالی است که به تاریخ ۱۲عقرب سال جاری شماری از مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. این حمله که چندین ساعت به درازا کشید۲۲ کشته و ۲۷ زخمی برجاي گذاشت.

هرچند گروه طالبان مسوولیت این حمله را رد کرد اما حکومت افغانستان بار ها تاکید کرده اند که این حمله کار گروه طالبان بود و ریاست عمومی امنیت ملی به تاریخ 24 عقرب اعلام کرد که نیروهای قطعات خاص این ریاست محمد عادل به اسم های مستعار ( اسد و آرش ) طراح اصلی حمله بالای دانشگاه کابل و آموزشگاه کوثر دانش و عضو هسته مشترک داعش و شبکه حقانی را از مربوطات ناحیه دوازدهم شهر کابل بازداشت کرده است.

رویداد های امنیتی کابل

امرالله صالح در ادامه نگاشته است که پولیس کابل سه نفر «رهزن» که یک تکسی ران را به قتل رسانده بود از  ناحیه شانزدهم بازداشت کرده و نیز سرنخ از قاتل یک جوان در دشت برچی بدست آورده است.

صالح از نیروهای امنیت ملی برای خنثا سازی یک بمب ریموت کنترول در زیر پلچک در موسهی کابل قدردانی کرده افزوده: «تخت ریموت یک وسیله پیچیده تخنیکی است که در افغانستان یافت نمیشود. این وسیله در بازار های تجارتی یافت نمیشود و در پاکستان نیز باید اول اجازه دولت را خریدار با خود داشته باشد.»

به گفته او امروز قرار است امنیت ملی جزییات این «تخت» را که هزاران عدد آن سالانه به طالبان ازجانب پاکستان «تحفه» داده میشود به مردم در یک اعلامیه نشان دهند.

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص انفجار های اخیر پایتخت گفته است که در چهل هشت ساعت گذشته پنج نفر انتقال دهنده های ماین های مقناطیسی و بمب از سوی امنیت ملی در کابل بازداشت شده است.

او همچنان از مردم خواسته است که حین پارک موتر و نیز در مسیر حرکت شان متوجه افراد مشکوک باشند تا از گزند میان های مقناطیسی در امان بمانند.

صالح تاکید کرده که امروز اولین دور از امتحانات آمرین جنایی حوزه های پولیس در کابل آغاز شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان