جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

چالش بزرگ اختطاف؛ حکومت برای مبارزه متمرکز با این پدیده اداره واحد ایجاد می کند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید در مبارزه با پدیده اختطاف خلا های وجود دارد و برای کار منظم و متمرکز بر ضد این پدیده اداره واحد از داخل  تشکیل ایجاد خواهد شد.

امرالله صالح امروز پنج‌شنبه (11جدی) در گزارش جلسه شش و نیم صبح اش نگاشته است که بررسی ها نشان میدهد که در روش کنونی خلا هایی برای مبارزه با اختطاف وجود دارد که مجرمین از آن بهره می گیرند.

صالح تاکید کرده که برای مبارزه متمرکز روی پدیده اختطاف اداره واحد از داخل تشکیل ایجاد می شود.

به گفته او احصاییه مقایسوی از جرایم قتل، دزدی موتر، دزدی موبایل، اختطاف و دزدی مسلحانه هنوز تکمیل نشده است و ارقام اداره 119، ریاست تحقیقات جنایی و حوزه های پولیس تفاوت دارند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که اداره 199 پولیس روزانه حدود هشت هزار تماس از سراسر افغانستان دریافت می کند و بخشی ازین تماس ها از ساحات زیر کنترول طالبان است.

صالح خاطرنشان کرده که مردم بصورت روز افزون از «باجگیری و اخاذی» های افراد طالبان شکایت دارند و هویت آنان را به پولیس می دهند.

او تصریح کرده که در سالهایی حضور نیروهای بیشتر خارجی طالبان از شرکت هایی که در ساحات ناامن فعالیت داشتند باجگیری میکردند اما این باج گیری اکنون به سطح مردم عام و موتر داران رسیده که در کنار «عشر» از مردم جمع اوری می شود.

معاون ریاست جمهوری تاکید کرده که افراد باج گیر طالبان فهرست میشوند و شماری از آنان که به ساحات زیر تسلط دولت آمده اند بازداشت شده اند و این روند ادامه دارد.

شغل پر درآمد اختطاف

امرالله صالح در حالی از تشکیل اداره واحد برای مبارزه با پدیده اختطاف خبر داده است که اختطاف در افغانستان به شغل پر درآمدی برای شبکه های جرمی و معضل جدی برای حکومت و مردم مبدل شده اند.

اختطاف گران اغلب افرادی را اختطاف می کنند که از طبقه سرمایه دار جامعه اند و پس از اختطاف فرد ربوده شده در بدل پول هنگفت رها می کنند.

در این اوخر عبدالروف کودک اختطاف شده در ولایت بلخ خبرساز شده است که با گذشت دو ماه و سفر مقامات ارشد امنیتی به ولایت بلخ هنوز هم در چنگ اختطاف چیان به سر می برد.

با گذشت بیش از دوماه از ربوده شدن این کودک 9 ساله خانواده‌ او می‌گوید که اختطاف چیان یک نوار تصویری تازه به آنان فرستاده اند و خواهان پرداخت یک میلیون و 700 هزار دالر برای رهایی اش شده اند.

هرچند مسوولین ارشد امنیتی در سفر به ولایت بلخ و بازدید از خیمه تحصن قوم ترکمن در پیوند به ربوده شدن این کودک وعده رهایی او را داده اند اما نیروهای امنیتی تاکنون موفق به رهایی این کودک نشده است.

رویداد های تروریستی و جنایی در کابل

امرالله صالح در ادامه گزارش اش نگاشته است که در بیست وچهار ساعت گذشته کابل گواه یک انفجار بی تلفات و چهار مورد دزدی موتر بوده و به گفته او در این مدت هیچ رویداد قتل در کابل صورت نگرفته است.

صالح با انتقاد از شخصیت های سیاسی و کارمندان دولتی گفته است: «در بعضی نقاط شهر شخصیت های  با شهرت از حوزه سیاست – اقتصاد و یا دولت جاده ها را به دلیل  تامین امنیت بسته اند.»

به گفته او بدترین روش های تامین امنیت بستن راه است و «روش هوشمندانه» این است که همین غرفه های  زرهی و موانع را که در ساحه عام گذاشته اند در داخل حویلی شان انتقال دهند.

او تاکید کرده که به هیچ صورت طرفدار ضعیف ساختن تدابیر امنیتی هیچ شخصیت نیست اما توقع نداشته است که لطیف پدرام برعلیه او «سینه صاف» کند.

این در حالی است که لطیف  پدرام رییس حزب کنگره ملی از برداشتن موانع امنیتی در نزدیکی خانه اش از امرالله صالح انتقاد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان