چالش تازه حکومت؛ ارگ: ترورهای هدفمند بخشی از استراتیژی صلح طالبان است

توسطفریدون حسنی

دی ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش ترورهای هدفمند ارگ ریاست جمهوری می گوید کابل گواه حمله‌ها و ترورهایی بوده که به عنوان راهبرد جنگی طالبان به صورت حمله و انکار، به پیش برده می‌شود.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (10جدی) گفته است که هدف این حمله‌ها، ایجاد «ترس، وحشت، دهشت، ناامیدی» و به میان آمدن فاصله‌ها بین مردم و‌ دولت افغانستان است.

سخنگوی ریاست تاکید کرده: «حمله و انکار، بخشی از استراتیژی به اصطلاح صلح طالبان هم است که تلاش می‌شود تا نظام افغانستان در ذهنیت عامه‌ی ملی و‌جهانی، تضعیف شود و طالبان را به امید کاذب شان که در مذاکرات دست بالا داشته باشند، نزدیک سازد.»

به گفته او طالبان با این حملات به غیر از افزایش نفرت مردم، چیز دیگری به دست نخواهند آورد.

افزایش حملات هدفمند

این در حالی است که در این اواخر ترورهای هدفمند در افغانستان به خصوص شهر کابل افزایش یافته است. تا کنون گروهی مسوولیت این حملات را برعهده نمی‌گیرد.

روز گذشته مسعود اندرابی وزیر داخله و احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی در نشست استجوابیه مجلس سنا گفته بودند که گروه طالبان عقب این ترورها قرار دارند و می خواهند از این طریق در روند صلح امتیاز گیری کنند.

به گفته آنان طالبان پس از شکست ها در میدان جنگ به این استراتیژی روی آورده اند و تلاش می کنند افکار بدیل برای نظام کنونی افغانستان در مذاکرات صلح ارایه کند.

این دو مقام ارشد امنیتی تاکید کرده بودند که طالبان پس از امضای توافق نامه صلح شبکه‌ای ترور به نام «عبیده» ایجاد کرده و به ان هدایت داده که افراد متنفذ، کارکنان نهادهای دولتی، اعضای جامعه‌ی مدنی، خبرنگاران و سایر اهداف نرم را هدف‌ قرار دهند.

افزایش ترورهای هدفمند با واکنش های گسترده کاربران فضای مجازی نیز همراه شده است.

مقام های امنیتی تاکنون برای جلوگیری از ترورهای هدفمند راهکارهای تازه ای بشمول ممنوعیت گشت و گذار موتر سایکل با دو سر نشین در شهر کابل اعمال کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *