جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

مضرات چای: مصرف بیش از حد چای این ۹ عارضه را به همراه دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. محبوب‌ترین انواع چاین نوشیدنی چای سبز، سیاه و اولانگ هستند. نوشیدن یک فنجان چای داغ علاوه بر فواید متفاوتی که دارد، تسکین‌دهنده هم است. اگرچه مصرف متوسط چای برای اکثر آدم‌ها یک انتخاب بسیار سالم است، اما بیش از 3-4 فنجان در روز می‌تواند مضراتی همراه داشته باشد. در این نوشتار با مضرات چای در صورت مصرف بیش از حد آشنا می‌شویم.

۱. مضرت چای؛ جذب آهن را کاهش می‌دهد

از مضرات چای، کاهش جذب آهن است. تانین موجود در چای می‌تواند به آهن موجود در غذاهای گیاهی متصل شود و از این طریق مقداری را که می‌توانید در دستگاه گوارش جذب کنید کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: چطور جذب آهن را در بدن افزایش دهیم

۲. اضطراب، استرس و بی‌قراری را افزایش می‌دهد

مصرف بیش از حد کافئین موجود در چای باعث استرس، اضطراب و بی‌قراری می‌شود. اگر این علائم را مشاهده کردید، مصرف چای را کاهش دهید یا سعی کنید چای‌های گیاهی بدون کافئین را جایگزین کنید.

۳. مضرات چای؛ کیفیت خواب را پایین می‌آورد

مصرف کافئین بیش از حد از چای ممکن است تولید ملاتونین را کاهش داده و الگوی خواب را مختل کند.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند

۴. حالت تهوع

تانین موجود در چای ممکن است باعث تحریک بافت گوارشی در افراد حساس شود و در نتیجه علائمی مانند حالت تهوع یا معده درد ایجاد کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی حالت تهوع؛ ۱۲ راهکار که به طور طبیعی از شر حالت تهوع خلاص شوید

۵. مضرات چای؛ سوزش سر دل

کافئین موجود در چای به دلیل توانایی شل کردن اسفنکتر تحتانی مری و افزایش تولید اسید در معده، می‌تواند باعث سوزش معده یا تشدید ریفلاکس شود.

۶. مضرات چای؛ عوارضی برای زنان باردار دارد

قرار گرفتن بیش از حد در معرض کافئین چای در دوران بارداری ممکن است به عوارضی مانند سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد نوزاد منجر شود. دمنوش‌های گیاهی نیز باید با احتیاط مصرف شوند.

مطلب مرتبط: ۷ چای گیاهی که با عفونت ویروسی در بدن مبارزه می کنند

۷. سبب بروز سردرد می‌شود

مصرف روزانه مقادیر زیاد کافئین موجود در انواع چای می‌تواند مسبب بروز سردردهای مزمن باشد.

۸. مضرات چای؛ سرگیجه ایجاد می‌کند

دوز بالای کافئین چای باعث سرگیجه می‌شود. این عارضه جانبی خاص کمتر از دیگران رخ می‌دهد و معمولاً در صورت مصرف بیش از 6-12 فنجان چای در روز پیش می‌آید.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سرگیجه؛ ۶ راهکار که از شر سرگیجه خلاص شوید

۹. سبب اعتیاد به کافئین می‌شود

حتی مقادیر کم مصرف چای به طور منظم می‌تواند سبب بروز وابستگی به کافئین شود. علائم ترک کافئین نیز عبارتند از خستگی، تحریک پذیری و سردرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان