جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

عادت های مخرب برای مغز: ۸ چیز که انرژی مغز را تحلیل می برد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وقتی صحبت از سلامتی می‌شود، چندان به یاد مراقبت از مغزمان نمی‌افتیم. اما برای اینکه سلامت این ارگان مهم را حفظ کنیم، باید مواردی را که سلامت مغز را بهبود می‌بخشند را انجام داده، از عادت‌ های مخرب برای مغز پرهیر کنیم. در این نوشتار با ۸ عادت مخرب آشنا می‌شویم که انرژی مغزمان را تحلیل می‌برد.

۱. اختلالات خواب

همه آدم‌ها برخی از کارهایی را که می‌دانند، مخرب هستند انجام می‌دهند اما آسیب ناشی از برخی عادت ها را مغزتان متحمل می‌شود. به عنوان مثال، کمبود خواب می‌تواند دلیلی برای زوال عقل باشد، از جمله بیماری آلزایمر. بهتر است ساعات خواب منظم داشته باشید. اگر در خواب مشکل دارید، بد نیست ۱۰ درمان بی خوابی (اینسومنیا) را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

۲. عادت های مخرب برای مغز؛ تنهایی

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند. البته تعداد دوستان فیس‌بوک‌تان اهمیتی ندارد، آنچه مهم است احساس واقعی ارتباط است. افرادی که این ارتباط واقعی را حتی با چند دوست صمیمی دارند، خوشحال‌ترند. همچنین کمتر دچار افت مغز و آلزایمر می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۳. خوردن غذاهای ناسالم

قسمت‌هایی از مغز که به یادگیری، حافظه و سلامت روان مرتبط هستند در افرادی که مقدار زیادی همبرگر، چیپس، نوشابه و از این قبیل می‌خورند، کوچک‌تر است. از سوی دیگر توت‌ها، غلات سبوس‌دار، مغزیات و سبزیجات برگ سبز، عملکرد مغز را حفظ کرده و احتمال بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد. چقدر نسبت به زوال عقل آگاهی دارید؟

۴. عادت های مخرب برای مغز؛ صدای بلند هدفون

صدای بلند موسیقی که از هدفون می‌شنوید، می‌تواند فقط در مدت 30 دقیقه به شنوایی آسیب برساند. بدتر اینکه، کاهش شنوایی در بزرگسالان مسن با مشکلات مغزی مانند آلزایمر و از بین رفتن بافت مغز مرتبط است.

مطلب مرتبط: ۵ نکته از تاثیر مخربی که قند روی مغز دارد

۵. نداشتن تحرک

هرچه بی‌تحرک‌تر، احتمال ابتلا به زوال عقل بالاتر! همچنین احتمال ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون هم افزایش می‌یابد و همه اینها می‌توانند به آلزایمر مرتبط باشند. اگر ورزش کردن برای‌تان دشوار است شاید ۹ راهکار تقویت انگیزه ورزش کردن برای‌تان مفید و موثر واقع شود و این عادت مخرب برای مغز را ترک کنید!

مطلب مرتبط: قاتل خاموش؛ فشار خون بالا به ۵ شیوه سلامتی تان را تباه می کند

۶. عادت های مخرب برای مغز؛ استعمال سیگرت

سیگرت می‌تواند مغز را کوچک، حافظه را بدتر و احتمال ابتلا به زوال عقل از جمله آلزایمر را دو برابر کند. نیازی به گفتن نیست که بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی و فشار خون نیز از جمله عوارض این عادت مخرب هستند.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه سکته مغزی که اغلب مردم نادیده می گیرند

۷. پرخوری

بله، پرخوری هم از عادت های مخرب برای مغز است! اگر بیش از حد غذا – حتی نوع مناسب غذا – می‌خورید، مغز قادر به ایجاد یک شبکه قوی ارتباطاتی که به شما کمک می‌کند فکر کنید و به خاطر بسپارید، نیست.

۸. تاریکی

اگر نور طبیعی کافی دریافت نکنید، ممکن است افسرده شوید و این می تواند مغز شما را کند کند. تحقیقات نشان می‌دهند که نور خورشید عملکرد مغز را بهینه می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان