ادامه ناامنی ها در پایتخت؛ تشکیل پولیس کابل دو برابر می شود

توسطفریدون حسنی

دی ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در ادامه ناآرامی ها در شهر کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید ارزیابی مقایسه ای نشان می دهد که حتی درحالت ثبات و آرامی کابل کمترین تعداد پولیس را به تناسب نفوس در سطح جهان و بخصوص کشور های جهان سومی دارد و قرار است که ریاست جمهوری براساس طرح جلسات شش و نیم تشکیل پولیس در کابل را دوبرابر سازد.

آقای صالح امروز یک‌شنبه (8جدی) گفته است که افزایش نیروهای پولیس با «حوصله مندی و دقت» انجام خواهد شد و از ورود افرادی که شرایط و معیارهای لازم را نداشته باشند جلوگیری می شود.

صالح افزوده معیارها بخاطر جذب افراد در پولیس کابل بزودی تعیین خواهد شد و یکی ازین معیار ها داشتن دانش ابتدایی از کشف و تحقیق خواهد بود.

او خاطرنشان کرده: «گاهی که سارنوالی و یا محاکم نمی توانند مجرم را چنانچه لازم است در دایره عدالت قرار بدهند گسستگی درکار کشف و تحقیق است.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که بخاطر رفع این نقیصه روش تشریح جرم و تحریک دوسیه به زبان ساده درآورده شده و مانند کتابچه های جیبی به پولیس کابل توزیع شده، پاسگاهای کوهی در کابل به ارتش، پاسگاه های موسسات و بخشی از وزارت خانه و بخشی از موسسات پرعاید که بیم تهدید بر آنها بوده به تصدی محافظت عامه تسلیم داده شده است.

صالح اضافه کرده که این کارها باعث شده که حداقل پنجصد نفر پولیس امنی دوباره به وظایف اصلی شان برگردند.

رویدادهای تروریستی در کابل

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص رویدادهای تروریستی در کابل گفته است که نیروهای امنیتی در مربوطات حوزه بیست و یک دو نفر تروریست موتر سایکل سوار را پس از حمله بالای یک سارنوال بازداشت کرده اند.

او افزوده که امنیت ملی کابل حلیم الله که موترسایکل پر از مواد منفجره را به کابل آورده بود و قرار بود در یکی از پاسگاه ها انفجار دهد بازداشت کرده است.

او از دادستانی کل خواسته است که پرونده تکمیل شده تررویستان را فهرست وار با مردم شریک سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *