جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دومین روز نشست کمیته‌ی رهبری شورای مصالحه؛ عبدالله: دور دوم مذاکرات در قطر آغاز می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ریاست شورای عالی مصالحه اعلام کرده است که در دومین روز نشست کمیته‌ی رهبری این شورا به ریاست عبدالله عبدالله فیصله شده که دور دوم مذاکرات بین الافغانی در زمان تعیین شده‌ی آن در قطر آغاز می شود.

در اعلامیه شورای مصالحه آمده است که در دومین روز نشست کمیته رهبری که امروز یک‌شنبه (7جدی) برگزار شده تمام اعضای جلسه روی چگونگی شروع مذاکرات در زمان تعیین شده، اولویت‌بندی آجندا در مذاکره، تقویت هیئت مذاکره کننده، تقویه‌ی روحیه اتحاد و اجماع ملی و همه‌شمول بودن روایت صلح گفتگو کرده اند.

شورای مصالحه افزوده که اهمیت و ضرورت فوری آتش‌بس، توقف کشتار و خون‌ریزی مردم افغانستان، حقوق اساسی شهروندان و آزادی بیان نیز از بحث های این نشست بوده که روی آن گفتگو شده است.

این شورا خاطرنشان کرده که اعضای جلسه با توافق نظر فیصله کرده اند که هیئت مذاکره‌کننده‌‌، مورد حمایت و اعتماد جمهوری اسلامی افغانستان است و تنها این هیئت از جمهوری اسلامی افغانستان و شهروندان نمایندگی می‌کند.

به نقل از اعلامیه شورای مصالحه در این نشست کمیته رهبری این شورا همچنان فیصله شده است که یک کمیته تخنیکی ایجاد ‌شود تا قبل از حرکت هیئت مذاکره کننده برای دور دوم مذاکرات، اولویت‌های جمهوری اسلامی افغانستان را ترتیب و تدوین و بعد از تأیید کمیته‌ی رهبری، به عنوان رهنمود حمایتی برای هیئت مذاکره‌کننده، از آن استفاده شود.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه در این نشست گفته است که کشورهای حمایت کننده و تسهیل کننده‌ی صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلان آمادگی بودند اما به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا از میزبانی این دور مذاکرات توسط قطر حمایت شان را اعلام کراده اند.

عبدالله تاکید کرده که دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می شود.

‌موافقت ارگ با برگزاری مذاکرات در دوحه

همزمان با این و پس از اختلاف ها ارگ ریاست جمهوری نیز با برگزاری دور دوم مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر موافقت کرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در توییتی نگاشته است: «براساس درخواست روسای محترم هیات مذاکره کننده و شورای عالی مصالحه، مشوره گروه حامیان بین‌المللی و به منظور جلوگیری از تعطل در دور دوم مذاکرات، رییس جمهور افغانستان توافق کردند تا دور بعدی مذاکرات در قطر انجام شود».

صدیقی افزوده که تاکید حکومت بر انجام دورهای بعدی مذاکرات در داخل افغانستان پا برجا است.

این در حالی است که رییس جمهور غنی با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در ارگ امروز یک‌شنبه دیدار و در مورد زمان و مکان مرحله بعدی مذاکرات گفتگو کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان