در عملیات تلاشی در منطقه خیرخانه کابل شهروندان خارجی بازداشت نشده اند

توسطفریدون حسنی

دی ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

یک روز پس از عملیات تلاشی در منطقه خیرخانه شهر کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که در عملیات تلاشی در این منطقه شهروندان خارجی بازداشت نشده اما افرادی که بازداشت شده «قلمدادی» هایی اند که زیر «استنطاق» قرار دارند.

امرالله صالح امروز یک‌شنبه (7جدی) گفته است که شماری از بازداشت شدگان در عملیات روز گذشته در اختطاف و ترور دست دارند.

صالح افزوده که در عین حال دو تن دیگر هنگام انتقال ماین مقطناطیسی به کابل بازداشت شده اند.

به گفته او: «هدف قرار دادن بخش نرم جامعه یعنی فعالین  مدنی، خبرنگاران و اهل خبره جز برنامه یازده پایه ای طالب است که میخواهند با انجام آن  اراده مردم را در دفاع از ارزش ها تضعیف نمایند. البته که این کمپاین وحشت و جهالت به جز از رسوایی و تنفر برای طالب دستاورد استراتیژیک نخواهد آورد».

معان اول ریاست جمهوری در خصوص جلسه شش و نیم گفته است که ارزیابی های آنها  از «قوت و ضعف» در رده سوم و دوم رهبری در نهاد هایی که عضویت این جلسات را دارند ادامه داشته و هنوز تکمیل نشده است.

به گفته او در ترور یوسف رشید رییس فیفا شهید رشید از موترسایکل با دو سرنشین «دو پشته» کار گرفته شده بود به این دلیل از روز گذشته به این سو توقف و فلج سازی موترسایکل های با دو سرنشین دوباره شدت گرفته است.

صالح خاطرنشان کرده که نزدیک به هشت صد موترسایکل دو سرنشین دار فلج شده و امید است که از موترسایکل استفاده معیاری صورت گیرد.

امرالله صالح تاکید کرده که روز گذشته در جلسه شورای عالی مصالحه از زبان هیئت مذاکره کننده دریافته که: «طالب اعتقاد به زنده گی باهمی و مسالمت آمیز با افغانستان نو  ندارد. توافق دوحه برای طالب اعتماد به نفس کاذب و پوشالی ایجاد کرده است.  نهاد هایی که میتواند به طالب تفهیم کند که غلط کرده اند وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و بقیه ارگانهای دولت است.»

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که مذاکرات باید ادامه یابد تا راه صلح آمیز برای بحران افغانستان یافت شود اما راه حل تنها از قطر و دوحه نمی گذرد. به گفته او تقویت ظرفیت و کارآیی دولت راه را به سوی صلح کوتا می سازد.

عملیات تلاشی در خیرخانه کابل

به دنبال ناامنی های اخیر در پایتخت روز گذشته نیروهای پولیس در منطقه‌های ٣١۵ و پروژه جدید خیرخانه تمام کوچه‌ها را بسته بودند.

به تعقیب آن پولیس کابل به خبرنامه تایید کرده بود که این نیروها برای انجام وظایف خاص در ساحه مستقر شده اند.

هرچند در ابتدا گزارش های وجود داشت که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از حملات موشکی در این ساحه عملیاتی را راه اندازی کرده اند اما در پایان روز در رسانه های اجتماعی شایع شده بود که نیروهای امنیتی از این منطقه شماری از «جاسوسان چینی» را بازداشت کرده اند.

این در حالی است که شهرکابل در روزهای اخیر گواه رویداد های تروریستی است و تنها صبح روز گذشته چهار انفجار در کابل صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *