جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

علم توضیح می دهد؛ چرا خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی خوب است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شاید هرگز در مورد فواید سلامتی خوابیدن در یک اتاق سرد چیزی نشنیده باشید. اما مطابق با علم خوابیدن در یک اتاق سرد فوایدی برای سلامتی دارد که با هم در این نوشتار می‌بینیم.

 ۱. جوان‌تر به نظر می‌رسید

دمای سردتر میزان ملاتونین شما را افزایش می‌دهد. ملاتونین نه تنها هورمون خواب است بلکه نوعی آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود که از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی سرشار از کلاژن که از شل شدن پوست جلوگیری می کند

۲. خوابیدن در یک اتاق سرد باعث کاهش افسردگی می‌شود

هنگامی که در یک اتاق سرد می‌خوابید، خواب شما عمیق‌تر و آرام‌تر است. این امر به کاهش سطح کورتیزول کمک می‌کند. خواب خوب شبانه، ذهنیت شما را بهبود می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا با اضطراب و افسردگی مبارزه کنید. بی‌خوابی و افسردگی می‌توانند یکدیگر را تغذیه کنند.

۳. خواب‌تان عمیق‌تر می‌شود

مطالعه‌ای در سال 2018 برای اولین بار نشان داد که دمای پایین عامل مهمی در تولید ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که خواب شما را تنظیم می‌کند.

۴. خوابیدن در یک اتاق سرد باعث تسریع کاهش وزن می‌شود

وقتی نمی‌توانید بخوابید، سطح کورتیزول افزایش می‌یابد. کورتیزول اضطراب و استرس را بالا می‌برد. و اضطراب احتمال پرخوری را افزایش می‌دهد. دمای پایین اتاق خواب همچنین متابولیسم را تقویت می‌کند.

مطلب مرتبط: افزایش متابولیسم؛ ۶ نوشیدنی که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند

۵. دمای پایین التهاب و درد را کاهش می‌دهد

یک اتاق خواب خنک توانایی کاهش التهاب و درد را دارد. بسیاری از ورزشکاران برای کمک به بازیابی بدن و کاهش سطح التهاب، پس از انجام تمرینات، خوابیدن در اتاق سرد را انتخاب می‌کنند.

۶. خوابیدن در اتاق سرد احتمال عفونت‌های قارچی را کاهش می‌دهد

دمای پایین اتاق خواب می‌تواند به کاهش عفونت قارچی و باکتریایی در زنان کمک کند. باکتری‌ها و قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب تکثیر می‌شوند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید، احتمال عفونت ادراری یا واژن را کاهش می‌دهید.

۷. می‌تواند باروری مردان را بهبود ببخشد

خوابیدن در یک اتاق سرد می‌تواند بر قدرت باروری مردان تأثیر بگذارد. محققان بر این باورند که قرار گرفتن طولانی مدت در برابر گرما باعث کاهش تولید اسپرم در مردان می‌شود. دانشمندان هنوز در حال مطالعه این موضوع هستند. اما اگر می‌خواهید بچه‌دار شوید، ممکن است پایین آوردن دمای اتاق خواب ارزشش را داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان