صالح: مواد انفجاری پاکستانی در حملات استفاده می شود / 30 درصد زخمیان تروریستان در کویته درمان می گردند

توسطفریدون حسنی

دی ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش انفجارها در افغانستان امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید در بمب های خودساز از مواد صنعتی انفجاری کمتر و بخش عمده مواد آن از امونیم نایتریت کار گرفته می شود که پاکستان منبع صدور آن به افغانستان است.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (3جدی) گفته است که مواد صنعتی انفجاری در بمب های دست ساز کمتر کار گرفته می شود  و اکثر مواد آن را آمونیم نایتریت تشکیل می دهد که همه از پاکستان وارد افغانستان می شود.

صالح افزوده که آمونیم نایتریت نوعی از کود کیمیاوی است که ده ها سال است از اقلام ممنوعه در افغانستان به حساب می آید و به جز پاکستان دیگر همسایه های کشور آن را به افغانستان نمی فرستند.

معاون اول ریاست جمهوری با بیان این که در مذاکرات با پاکستان بارها این موضوع را یاد اوری کرده اما در سال ۲۰۲۰ بین پانزده الی بیست هزار تن امونیم نایتریت از طرق مختلف در اختیار طالبان قرار داده شده است.

دیدار ملابردار

امرالله صالح از کسانی که ویدیوی بازدید ملابرادر از یک شفاخانه در کراچی را نشر کرده سپاسگزاری کرده تاکید نموده که حدود 30 درصد تمام بسترهای شفاخانه ها در کویته پر از زخمی های تروریستانی است که به تداوی آنجا می روند.

او خاطرنشان کرده که زخمیان مهم طالبان به کراچی منتقل می شوند.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده: «اکنون ثبوت غیر قابل انکار آنرا در اختیار دارید. تشریح پهنای این مشکل به معنای ابراز عجز از مبارزه و ایستاده گی نیست. در جریان باشید و آنهایی که وطن را دوست دارند و دشمن را می شناسند درین مبارزه سهیم میگردند. »

کاهش حمایت ها از جلسه شش و نیم

امرالله صالح در خصوص کاهش حمایت از جلسه شش و نیم گفته است که دلیل عمده این کاهش حملات تروریستی در کابل است.

به گفته او جلسه شش و نیم در مرحله اول بخاطر مهار جرم وجنایت و ایجاد نظم شهری آغاز شد و در این بخش پیشرفت های اساسی صورت گرفته است.

صالح خاطرنشان کرده که در بخش مهار تروریزم طالب و داعش نیز اقدامات زیادی صورت گرفته و بعضی از اقدامات بخاطر رسیدگی به مسایل عاجل و کوتاه مدت بوده و شماری از اقدامات ربط به مسایل ساختاری و رفتن به عمق را دارد که نتایج پس از گذر وقت نمایان خواهد شد.

این در حالی است که در این اواخر حملات انفجاری و ترورهای هدفمند در کابل افزایش یافته است. شهر کابل برای چهارمین روز پی هم گواه ترور هدفمند و انفجار بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *