گونه جدید کرونا؛ انگلیس محدودیت ها را سخت تر می کند

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۳, ۱۳۹۹

انگلیس در مواجهه با گونه جدید کرونا با سرعت انتقال “به طور قابل‌توجهی بالاتر”، روز شنبه اعلام کرد که محدودیت‌ها را افزایش داده‌است.

بسیاری از کشورها اقدامات سخت اجتماعی را برای کنترل ویروس مجدداً اعمال کرده‌اند، زیرا ویروس کرونا در موج‌های دوم و سوم دوباره اوج گرفته‌است. با این حال، انگلستان اولین کشوری است که از گونه جدید کرونا ویروس می‌گوید که منجر به افزایش عفونت‌ها شده و نیاز به بازگرداندن سخت‌ترین اقدامات را ایجاب می‌کند.

کریس ویتی، مشاور ارشد پزشکی انگلیس گفت: “ما به سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌ایم و در حال تجزیه و تحلیل داده‌های موجود هستیم.”

در مورد گونه جدید کرونا چه می‌دانیم؟

داده‌های حاصل از توالی‌یابی کل ژنوم، اپیدمیولوژی و مدل‌سازی نشان می‌دهد که گونه جدید کرونا ویروس راحت‌تر از گونه‌های دیگر منتقل می‌شود.

راه کنترل این ویروس، مثل قبل است. اگر از تماس نزدیک با دیگران جلوگیری کنیم، گسترش نخواهد یافت. دستان‌تان را بشویید، ماسک بزنید، از دیگران فاصله بگیرید و ارتباطات اجتماعی خود را کاهش دهید.

آیا شواهدی مبنی بر جدی‌تر بودن این گونه جدید وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر اینکه این گونه جدید کرونا باعث بیماری شدیدتر یا مرگ و میر بالاتر می‌شود، نداریم. ما می‌دانیم که نرخ مرگ و میر یک شاخص تاخیری است و باید طی هفته‌های آینده به طور مداوم آن را کنترل کنیم.

چرا گونه جدید کرونا ویروس راحت‌تر منتقل می‌شود؟

آنچه می‌دانیم این است که جهش در پروتئین اسپایک، بخشی از ویروس که آن را عفونی می‌کند، می‌تواند نحوه تعامل ویروس با سلول‌های انسانی را تغییر دهد. با این حال، هنوز مکانیسم این افزایش انتقال را نمی‌دانیم.

شواهد نشان می‌دهد که میزان آلودگی در مناطق جغرافیایی که این گونه جدید کرونا در آن در گردش بوده سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافته‌است.

گونه جدید از چه زمانی در گردش بوده‌است؟

تحقیقات با استفاده از شواهد ژنتیکی نشان می‌دهد که این گونه جدید در سپتمبر سال ۲۰۲۰ پدیدار شده و تا اواسط ماه نومبر در سطح بسیار کمی از جمعیت پخش شده‌است. سپس ما یک خوشه کشف کردیم که به سرعت در لندن و اسکس در حال گسترش است.

آیا گونه جدید کرونا ویروس در برابر واکسن فایزر مقاوم است؟

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن فایزر از ما در برابر گونه جدید محافظت نمی‌کند.

تحقیقات آزمایشگاهی بیشتر در حال حاضر به عنوان یک اولویت برای درک این موضوع انجام شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *