جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

برنامه جنجالی؛ دسترخوان ملی بیش از ۲۰ هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت احیا و انکشاف و دهات می گویند که در مرحله نخست برنامه دسترخوان ملی برای بیش از 20 هزار 144 خانواده کمک های بشری شامل مواد خوراکی و بهداشتی، توزیع شده است.

مجیب الرحمان کریمی، سرپرست وزارت احیاء وانکشاف دهات امروز دوشنبه (1جدی) در نشست خبری گفت در مرحله نخست آغاز برنامه دستر خوان ملی بیش از 20 هزار خانواده کمک دریافت کرده اند و قرار است در این مرحله به خانواده های «مستضعف» در 12 هزار 896 روستا که شامل 1.8 میلیون نفر می شود کمک های بشری توزیع شود.

کریمی افزود که بسته های کمکی برای هر خانواده که در این مرحله در نظر گرفته شده شامل آرد، برنج، روغن، لوبیا، نخود و صابون است.

سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات اضافه کرد که از آغاز برنامه دسترخوان ملی تا اکنون معلومات ۱۱هزار و ۲۰۰ روستا جمع‌آوری شده، فهرست مستحقین 9 هزار 800 روستا ترتیب شده، کمیته‌های تدارکاتی 9 هزار 700 روستا نیز ایجاد شده است.

به گفته او برنامه ریزی توزیع بسته های کمکی در 9هزار 200 روستا انجام شده و به حساب شوراهای انکشافی ۳ هزار روستا نیز پول انتقال یافته است.

او تاکید کرد که مرحله نخست برنامه دسترخوان ملی تا سه ماه آینده در سراسر کشور تطبیق می شود و هزینه مجموعی آن در حدود ۸۶ میلیون دالر است که از سوی بانک جهانی، پرداخت می شود.

سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات خاطرنشان کرد که پس از تکمیل مرحله نخست برنامه دسترخوان ملی، مرحله دوم آن آغاز خواهد شد که در آن 20 هزار 397 روستا در 235 ولسوالی شامل 2.5 میلیون خانوده در سراسر کشور تحت پوشش مساعدت های بشردوستانه قرار گیرد.

برنامه جنجالی دسترخوان ملی

برنامه دسترخوان ملی که از سوی حکومت را اندازی شده و هدف آن مساعدت به خانواده هایی گفته شده که در سراسر کشور بر اثر ویروس کرونا، زیان اقتصادی دیده اند پس از پنج ماه تاخیر به تاریخ 18 قوس آغاز شد.

این برنامه از سوی رییس جمهور غنی به تاریخ ۲۸سرطان در ارگ ریاست جمهوری با هزینه مجموعی 244 میلیون دالر افتتاح شده بود.

پس از افتتاح برنامه دسترخوان ملی در ارگ ریاست جمهوری مجلس نمایندگان با آن مخالفت کرده و طرح آن را با اکثریت آرا رد کرد.

مجلس نمایندگان طرح دسترخوان ملی را مانند توزیع نان خشک،‌ زمينه فساد و اختلاس خوانده گفته بودندکه منابع هنگفت مالی در این طرح به غارت برده خواهد شد.

حکومت با وجود رد این برنامه از سوی مجلس نمایندگان مرحله نخست تطبیق آن را ماه گذشته عملا آغاز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان