جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

۵ چیز که ترتیب تولد یک کودک در مورد آینده او پیش بینی می‌کند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

ترتیب تولد فرزندتان ممکن است سرنخی از آینده او به شما بدهد. دانشمندان بر این باورند که ترتیب تولد می‌تواند حتی در بزرگسالی اثرات طولانی مدت داشته باشد.

تاریخچه ترتیب تولد

آلفرد آدلر پیشگام ایده ترتیب تولد در دهه 1800 بود. مطالعات وی نشان داد که موقعیت و ترتیب تولد کودک، بر شخصیت او تأثیر می‌گذارد. تحقیقات بعدی نشان داد که ترتیب تولد بر هوش و انتخاب شغل و تا حدودی موفقیت افراد در بزرگسالی تأثیر می‌گذارد. البته ترتیب تولد به اندازه نحوه برخورد کودک با والدین و خواهر و برادرشان موثر نیست، به علاوه، عوامل دیگری (مانند فاصله تولد، جنسیت، ویژگی‌های جسمانی، دوقلو بودن) نیز بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارند.

پس از چند مطالعه مبحث ترتیب تولد، محققان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است تاثیر آن بر شخصیت یا آینده شما آنقدری که تصور می‌شد، عظیم نباشد. بسیاری از تحقیقات انجام‌شده در مورد ترتیب تولد با نتایج تحقیقات امروز مطابقت ندارد. یافته های علمی جدید در مورد ترتیب تولد ثابت می‌کند که تأثیر آن کمتر از فرزندپروری یا محیط است.

مطلب مرتبط: اینکه فرزند چندم خانواده هستید، روی شخصیت شما تاثیر می گذارد

بنابراین، چه چیزی را باور کنیم؟ اگر بعد از سال 2015 درباره موضوع ترتیب تولد تحقیق کنید، می‌بینید که دانشمندان از این فکر که ترتیب تولد بر زندگی کودک تأثیر می‌گذارد دور می‌شوند. مطالعات قبل از 2015 نیز از نظریه ترتیب تولد پشتیبانی می‌کنند. اتفاق نظر کلی این است که تحقیقات مربوط به ترتیب تولد قدیمی باید با کمی تردید دیده شود زیرا نمی‌توان آنها را به طور کامل اثبات کرد.

در اینجا فهرستی می‌بینید از مواردی که براساس ساختار خانواده می‌توانند بر آینده فرزند شما تأثیر بگذارند.

۱. آلرژی‌ها

در یک مطالعه معلوم شد بین ترتیب تولد و احتمال ابتلا به تنگی نفس رابطه‌ای وجود دارد. در کودکانی که در ترتیب تولد جزوِ آخری‌ها هستند، خطر ابتلا به تنگی نفس در اوایل کودکی افزایش می‌یابد. وقتی کودک به سن مدرسه رسید، خطر کاهش یافت. بنابراین، محققان فکر می‌کنند که تأثیر ترتیب تولد بر نوع بیماری آلرژیک ممکن است فقط در اوایل کودکی باشد.

مطلب مرتبط: شیوه پیام دادن شما، چیزهای زیادی از شخصیت تان می گوید!

۲. هوش و خرد

کودک اول از یک برخورد تبعیض‌آمیز از سوی والدینش برخوردار است. این برخورد یک به یک می‌تواند اندکی بر عقل کودک تأثیر بگذارد. محققان بر این باورند که والدین به دلیل داشتن وقت و انرژی بیشتر تحریکات ذهنی بیشتری را برای فرزندشان فراهم می‌کنند. در نتیجه، مغز کودک با چالش‌های بیشتری روبروست.

مطلب مرتبط: این ۱۰ زبان بدن رازهایی را از شخصیت شما فاش می کنند

۳. رفتار کمال‌گرا

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بچه‌های اول بیشتر اهل کمال‌گرایی هستند. برای این بچه‌ها، حضور والدین قوی است. بنابراین، تصور می‌شود که میل به کمالگرایی می‌تواند به دلیل تأثیر والدین باشد زیرا آنها فقط یک کودک دارند و هیچ کم و کاستی برایش نمی‌گذارند. معلوم شده که کودکان اول خواسته‌های شخصی و اجتماعی بیشتری را روی دوش می‌کشند، روندی که منجر به رفتار کمال‌گرایانه می‌شود.

مطلب مرتبط: ۷ ویژگی یک شخصیت قدرتمند که می توانید در خود پرورش دهید

۴. مدیر عامل شدن

یک مطالعه از موسسه ملی بهداشت انگلیس در جون سال 2020، در مورد این موضوع که آیا احتمال دارد فرزند اول مدیر عامل یک شرکت شود یا نه، تحقیق کرد. محققان دریافتند که این امر اغلب نه به دلیل توانایی شناختی بالاتر، بلکه بیشتر به دلیل مزایایی که فرزند اول از سوی والدیش دریافت می‌کند، صادق است.

باید اشاره کرد که گاهی هنجارهای اجتماعی حکم می‌کنند که به اولین فرزند شغل خانوادگی داده شود. با این حال تصور می‌شود بزرگترین عامل موثر در زندگی کودک به جای ترتیب تولد، محیط تربیتی و انتخاب والدین برای اوست. به نظر می‌رسد که این‌ها تأثیر بیشتری در انتخاب شغل دارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ بیماری و اختلال که می تواند شخصیت شما را تغییر دهد

۵. لاغری

ترتیب تولد می‌تواند با لاغری ارتباط داشته باشد. در چین، دانشمندان در اواخر آگست سال 2020 یک مطالعه انجام دادند تا بفهمند آیا بین تعداد خواهر و برادرها، ترتیب تولد و لاغر بودن ارتباطی وجود دارد. نتایج نشان داد که هرچه تعداد خواهر و برادرها و ترتیب تولد افزایش می‌یابد، احتمال لاغری کودک نیز افزایش می‌یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان