جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

رویداد خونین؛ انفجار غزنی ناشی از هاوان منفجر ناشده باقی مانده از جنگ بوده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک روز پس از انفجار مرگبار در غزنی که در آن 15 کودک کشته و 20 تن دیگر زخمی شدن کمیسیون حقوق بشر می گوید این انفجار ناشی از هاوان منفجر ناشده باقی مانده از جنگ بوده است.

کمیسیون حقوق بشر امروز شنبه (29قوس) در اعلامیه ای گفته است که براساس یافته‌های این کمیسیون در انفجار هاوان منفجرناشده باقی‌مانده از جنگ در غزنی روز گذشته 15 کودک کشته و 20 تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این کمیسیون تاکید کرده که این کودکان برای خریداری بازیچه در بدل آهن‌آلات جمع شده بودند.

در اعلامیه آمده است که مواد منفجرناشده باقی‌مانده از جنگ سبب قربانی شدن مکرر غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر تاکید کرده که طبق بررسی‌های این کمیسیون، غیرنظامیان که بیشتر آنان زنان و کودکان اند، در ولایت‌های غزنی، کابل، ارزگان، قندهار، میدان‌وردک و برخی ولایت‌های دیگر در انفجار مواد باقی مانده از جنگ قربانی شده و آسیب دیده‌اند.

کمیسیون از حکومت خواسته است که برای درمان زخمیان اقدامی به‌موقع کند.

 به گفته کمیسیون حقوق بشر طرف‌های جنگ برابر قربانیان این رویدادها مسئول‌اند و مطابق پروتکل‌ ۵ الحاقی کنوانسیون بین‌المللی‌ اوتاوا باید مناطق تحت حاکمیت و نفوذشان را از چنین موادی پاک کنند.

انفجار در غزنی

این در حالی است که روز گذشته انفجاری که بیشترین قربانیان آن را کودکان تشکیل می دهد در ولسوالی گیلان ولایت غزنی رخ داد. طارق آرین سخنگوی وزارت داخله با تایید این انفجار گفته بود که این  انفجار در مراسم ختم قرآن حوالی ساعت۲ رخ داده است.

آرین افزوده بود که این رویداد ناشی از یک‌عراده زرنج مملو از مواد انفجاری بود که در یک منزل منطقه «آغوجان» ولسوالی گیلان غزنی که ختم قرآن شریف در آن جریان داشت انفجار کرده که در نتیجه آن 15 تن کشته و 20 نفر زخمی شده اند.

گروه طالبان نیز گفته بود که این انفجار ناشی از انفجار گلوله هاوان بوده و کودکان می خواستند آن را ا فروش نمایند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان