سفر هیئت طالبان به اسلام آباد؛ کابل: این سفر بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح افغانستان است

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

یک روز پس از سفر هیئت طالبان به ریاست ملابرادر معاون سیاسی این گروه به اسلام آباد وزارت خارجه اعلام کرده است که این سفر بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح افغانستان است و کابل از آن آگاهی دارد.

وزارت خارجه امروز چهارشنبه (26قوس) در خبرنامه ای گفته است که دولت افغانستان از سفر هیأت کمیسیون سیاسی طالبان به اسلام آباد که با دعوت مقامات پاکستانی صورت گرفته است، آگاهی دارد.

در این خبرنامه آمده است که دیدار هیأت طالبان از اسلام آباد در مشوره با دولت افغانستان و در نتیجه سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به کابل انجام شده و بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان است.

وزارت خارجه ضمن قدردانی از این تلاش‌ پاکستان خاطرنشان کرده که افغانستان توقعات دولت و ملت افغانستان را با دولت پاکستان در میان گذاشته و بر اهمیت کاهش فوری خشونت‌ها، تامین آتش‌بس فراگیر و رسیدن به صلح پایدار از طریق مذاکرات سازنده، تاکید می‌کند.

این وزارت اظهار امیدواری کرده که سفر هیئت طالبان به اسلام آباد به مثابۀ گام‌های عملی و سازنده در راستای تحقق‌بخشیدن به اهداف مورد نظر، مفید واقع شود.

سفر هیئت طالبان به پاکستان

این اظهارات وزارت خارجه در حالی مطرح شده است که یک هیئت بلند پایه دفتر سیاسی طالبان در قطر به رهبری ملا برادر به اسلام آباد سفر کرده است.

قرار است هیئت طالبان با عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کند.

از سوی هم وزارت خارجه پاکستان با نشر خبرنامه ای گفته است که هیئت طالبان از سوی وزیر خارجه این کشور استقبال شده است.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده است که شاه محمود قریشی در دیدار با هیئت طالبات تاکید کرده که دیدار گذشته با هیئت طالبان افغانستان مثمر بوده و پاکستان نقش میانجی در توافق صلح ایالات متحده و طالبان در دوحه را داشته است.

قریشی ضمن استقبال از نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات بین الافغانی تاکید کرده که تنها راه دستیابی به صلح در افغانستان گفتگو های مثمر و همه جانبه است.

این سفر هیئت طالبان در حالی به پاکستان صورت گرفته که این کشور نیز پیش از این میزبان شماری از سران سیاسی افغانستان بشمول عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *