۸ کار که آدم های باهوش حتما انجام می دهند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۲۷, ۱۳۹۹

مردم اغلب می‌گویند که هوش چیزی است که آدم‌های خوش شانس با آن متولد می‌شوند اما همیشه اینطور نیست. هوش هم می‌تواند ارثی باشد و هم اکتسابی. به گفته متخصصان، محیط پیرامون شما می‌تواند بر مهارت مغز و نحوه تفکر شما تأثیر بگذارد. حتی ممکن است ببینیم که افراد باهوش رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهند و ما در این نوشتار ۸ مورد از این رفتارها را می‌بینیم.

۱. سرشان توی کار خودشان است

 قضاوت درباره دیگران و پرداختن به شایعات چیزهایی هستند که افراد باهوش از آنها دور می‌مانند. آنها برای “گفتگوهای بی‌اهمیت” وقت نمی‌گذارند و هرگز درباره آنچه در زندگی دیگران رخ می‌دهد، کنجکاوی نمی‌کنند. در حقیقت، طبق یک مطالعه جدید، آدم‌های باهوش وقتی تنها می‌مانند خوشحال‌ترند زیرا می‌توانند کارهای خود را انجام دهند بدون اینکه حواس‌شان پرت شود.

مطلب مرتبط: ۱۲ دلیل که باهوش تر از آنچه تصور می کنید، هستید

۲. شوخ‌طبع هستند

شخصی که قادر است هر چیز کوچک را به شوخی تبدیل کند و همه اطرافیان را بخنداند، کمتر از نابغه نیست. به گفته دانشمندان، برای یافتن شوخ طبعی در زندگی روزمره به خلاقیت نیاز است.

و در صورتی که دلیل قانع‌کننده‌تری می‌خواهید، اجازه دهید چند نمونه را با شما در میان بگذاریم. کونان اوبرایان، کمدین معروف آمریکایی، ضریب هوشی 160 دارد در حالی که افراد عادی معمولاً بین 85-115 امتیاز می‌گیرند. فیبی بوفی از سریال کمدی دوستان امتیاز 154 را در ضریب هوشی دارد.

۳. با خودشان حرف می‌زنند

آیا می‌دانید آلبرت انیشتین، با خودش صحبت می‌کرد؟ محققان دریافته‌اند افرادی که غالباً با خود صحبت می‌کنند، چه در سرشان باشد و چه با صدای بلند، از افرادی که با خودشان صحبت نمی‌کنند باهوش‌ترند.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز که آدم های باهوش هرگز تحمل نمی کنند

۴. اغلب به موسیقی گوش می‌دهند

 همه به موسیقی گوش می‌دهند اما آنهایی که همیشه با هدفون هستند، باهوش‌ترند. در یک مطالعه، مشخص شد که نه تنها افرادی که بلد هستند یک ساز را بنوازند از هوش بالاتری برخوردار هستند، بلکه آنهایی که گوش‌های خود را به موسیقی عادت داده‌اند نیز بسیار باهوشند.

این مطالعه همچنین اضافه کرده که افراد باهوش ترجیح می‌دهند موسیقی بدون کلام گوش دهند، بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ضرب و ریتم را به کلمات ترجیح می‌دهید، ممکن است باهوش‌تر از تصور خود باشید.

۵. هوشمندانه کار می‌کنند نه سخت

 برخلاف تصور عمومی، افراد باهوش همیشه در حال تحصیل یا کار نیستند. در عوض، آنها در واقع تنبل هستند و به همین دلیل، سعی می‌کنند آسان‌ترین راه را برای انجام وظایفی که به آنها محول شده دهند.

۶. همیشه به دنبال پاسخ هستند

 ذهن‌های باهوش کنجکاو هستند. آنها همیشه به دنبال پاسخ و کشف اسرار هستند. طبق یک مطالعه، داشتن کنجکاوی برای یادگیری بیشتر نشانه بارز هوش برتر است. افراد باهوش همچنین زیاد مطالعه می‌کنند و اغلب برای یادداشت‌برداری دفترچه دارند.

مطلب مرتبط: داستان زندگی باهوش ترین آدم کره زمین که تا کنون اسمش را هم نشنیده اید

۷. آنها به اشتباهات خود اعتراف می‌کنند

 به گفته جف بزوس، بنیانگذار آمازون، بزرگ‌ترین نشانه هوش توانایی پذیرش اشتباهات و درس گرفتن از آنهاست.

به طور پیش فرض، انسان‌ها تمایل دارند حق را به خودشان بدهند. اما یک مغز بسیار کارا می‌تواند دیدگاه شخص مقابل را نیز بفهمد و در خود عیب‌جویی کند.

۸. شکلات می‌خورند!

 طبق یک مطالعه، خوردن مرتب شکلات عملکرد مغز را بهبود می‌دهد و در نتیجه، شما را باهوش می‌کند. مشخص شده افرادی که شکلات می‌خورند غالباً حافظه بهتری دارند و وقتی صحبت از شناخت و استدلال می‌شود بسیار عالی هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *