جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تنقیص در وزارت معادن و پترولیم؛ کارمندان در مقابل وزارت خیمه تحصن برپا کردند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شماری از کارمندان متعرض وزارت معادن و پترولیم در مورد تغییرات اخیر و «تنقیص یک هزار 209 بست کاری» که از سوی رهبری وزارت معادن اصلاحات خوانده شده در مقابل این وزارت خیمه تحصن برپا کرده اند.

این معترضان که امروز دوشنبه (24قوس) در مقابل وزارت معادن خیمه تحصن برپا کرده مدعی اند که وزارت معادن و پترولیم بدون داشتن دلایل قانع‌کننده یک هزار و ۲۰۹ بست را تنقیص کرده است.

معترضان تاکید دارند که تاکنون دلیل تنقیص بست ها از سوی وزارت اعلان نشده است.

معترضان وزارت معادن را متهم به سلیقه‌گرایی کرده تاکید دارند که کارمندان به صورت غیرقانونی از ساختار وزارت حذف شده اند.

اعتراضات کارمندان وزارت معادن و پترولیم وارد چهارمین روز خود شده و آنان خواستار تجدید نظر وزارت معادن و پطرولیم در این مورد ‌اند.

اصلاحات در وزارت معادن و پطرولیم

این اعتراضات پس از صورت گرفته است که وزارت معادن در این اواخر دست به اصلاحات در این وزارت زده است. وزارت معادن ‌و پترولیم روز گذشته با نشر اعلامیه ای هدف این اصلاحات را «ایجاد اداره موثر، کارا ‌و با ظرفیت که بتواند تحرک لازم را به هدف تغییر اقتصادی در زندگی مردم ایجاد کند» خوانده است.

در این اعلامیه آمده است که ساختار تشکیلاتی جدید وزارت معادن و پترولیم بر اساس مسئولیت های تعریف شده در نقشه راه معادن، دیدگاه، ماموریت و مسئولیت های این وزارت ترتیب شده و وزارت معادن در گام نخست با بررسی‌های همه جانبه و نیازسنجی‌ها، چالش‌ها و عوامل عدم تحرک در این سکتور را شناسایی کرده است.

وزارت معاون تاکید کرده که نبود تعریف و تفکیک وظایف، ماموریت و مسوولیت‌های آن، تداخل و ابهام وظیفوی، عدم توجه به ظرفیت‌سازی، عدم توجه لازم به کیفیت، عدم توجه به امور حقوقی جهت قانون‌مند‌سازی اجراات، فقدان تفکیک وظایف و تورم تشکیلاتی و عدم موثریت از چالش‌های عمده بوده که این وزارت دست به اصلاحات زده است.

این وزارت تاکید کرده که به هدف تحرک پایدار در وزارت معادن، مبدل ساختن سکتور معادن به کلید رفاه اقتصادی، منطقی سازی تشکیل این وزارت که پاسخگوی نیازمندی‌های عصر جدید و انعکاس‌دهنده معادن افغانستان طبق نقشه راه معادن باشد، یک نیاز بوده است.

بر اساس اعلامیه وزارت معاون 205 تن از کارمندان غیرواجد شرایط در بست های تخنیکی این وزارت با در نظرداشت ظرفیت شان، بمنظور ایجاد موثریت در بخش های دیگری موظف می شوند، ۵۱۲ تن کارمندان آمریت تفحصات شمال با درنظرداشت ساحه کاری آنان به اداره تنظیم نفت وگاز انتقال می شوند، ۶۶۷ بست خالی ضرورت به استخدام ندارد و نیز 78 نفر با تکمیل نمودن دورۀ خدمت، به تقاعد سوق داده می‎شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان