۷ بهترین ترفند برای وعده شام که به روند کاهش وزن تان کمک می کند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۲۳, ۱۳۹۹

بعد از سپری کردن یک روز طولانی، هیچ چیز جذاب‌تر از خوردن یک غذای مفصل نیست. با این حال اگر بخواهید بدون برنامه این وعده را بگذرانید، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. در این نوشتار ۷ ترفند مرتبط با وعده شام می‌بینیم که کمک می‌کنند وزن کم کنیم.

۱. بشقاب‌تان را به درستی آماده کنید

اگر در هر وعده غذایی چربی، پروتئین و کربوهیدرات داشته باشید، زود احساس سیری خواهید کرد. با ترکیب کردن این سه ماکرومغذی، بدن روند هضم را کندتر می‌کند و درنتیجه به مدت طولانی احساس سیری می‌کنید.

به علاوه، گنجاندن فیبر هم مهم است! فیبر را از کربوهیدرات غلات کامل و همچنین میوه‌ها و سبزیجاتی دریافت خواهید کرد. نیمی از بشقاب‌تان را با سبزیجات و نیمی دیگر را با کربوهیدرات و پروتئین پر کنید. مقداری چربی سالم مثل آووکادو نیز در بشقاب‌تان بگنجانید.

مطلب مرتبط: چطور هورمون سیری (لپتین) را در بدن افزایش دهیم و وزن کم کنیم

۲. اگر می‌توانید کچالو (سیب‌زمینی) بخورید

طبق شاخص سیری غذاهای رایج، منتشرشده توسط گروه بیوشیمی در دانشگاه سیدنی، کچالو (سیب‌زمینی) در مقایسه با سایر کربوهیدرات ها بالاترین میزان سیری را دارد. البته منظور ما کچالوی سرخ‌شده نیست!

۳. تنوع بدهید

با خوردن انواع غذاها، مطمئن خواهید بود که انواع مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی مفید برای بدن را دریافت می‌کنید. بنابراین چرا هر شب برای شام چیز جدیدی را امتحان نکنید؟ به این ترتیب شما همچنان در حال کاهش وزن هستید، اما مواد مغذی لازم را نیز دریافت می‌کنید.

مطلب مرتبط: رژیم لاغری ارتشی: کاهش وزن ۵ کیلو در هفته (همراه با یک نمونه برنامه غذایی)

۴. روغن را اسپری کنید

اگر در مصرف روغن دقت نکنید، بی‌دلیل کالری غذای‌تان را زیاد خواهید کرد. در عوض، سبزیجات را روی یک ورق پخت پهن کرده و روی‌شان روغن زیتون اسپری کنید. به این ترتیب آنها بدون اینکه روغن و کالری بیشتری داشته باشند، ترد و خوش‌طعم می‌شوند.

۵. آب بنوشید

بر اساس مطالعه‌ای که توسط تحقیقات تغذیه بالینی منتشر شده، نوشیدن آب قبل از مصرف یک وعده غذایی در واقع می‌تواند احساس سیری ایجاد کند و کمک کند که کمتر بخورید.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۶. به بشقاب‌تان رنگ بدهید

طبق هاروارد هلث، خطر بیماری قلبی و سرطان در افرادی که انواع مواد مغذی گیاهی می‌خورند کمتر است و می‌توانند از بروز یبوست و کلسترول جلوگیری کنند. به علاوه، استفاده از رنگ‌های مختلف در وعده‌های غذایی معمولاً به معنای وارد کردن مقدار کافی فیبر است، که یک ماده مغذی اصلی مورد نیاز برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

۷. سر میز غذا بخورید

خوردن شام جلوی تلویزیون ممکن است وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما احتیاط کنید. مطالعات نشان می‌دهند که هنگامی که حوا‌س‌تان پرت شود، کالری بیشتری مصرف می‌کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *