جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

FDA واکسن فایزر را برای استفاده اضطراری تایید کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

روز جمعه، FDA، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مجوز استفاده اضطراری را به غول دارویی فایزر برای توزیع واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده اعطا کرد. واکسیناسیون در این کشور ممکن است ظرف چند روز آغاز شود.

استفان ام. هان، کمیسر FDA گفت: “مجوز FDA برای استفاده اضطراری از اولین واکسن کووید-۱۹ یک نقطه عطف مهم در مبارزه با این همه‌گیری ویرانگر است.”

هان ادامه داد، “اقدام امروز به دنبال یک روند باز و شفاف بازنگری است که شامل نظرات متخصصان مستقل علمی و بهداشت عمومی و ارزیابی دقیق دانشمندان حرفه‌ای برای اطمینان از مطابقت این واکسن با استانداردهای دقیق و علمی FDA برای ایمنی، اثربخشی و کیفیت مورد نیاز برای پشتیبانی از مجوز استفاده اضطراری می‌شود. “

مجوز رسمی استفاده اضطراری پس از جلسه یک روزه FDA در روز پنجشنبه اعطا شد. فایزر که واکسن را با شریک آلمانی خود بیوان‌تک تولید کرده‌است، گفت ماه گذشته این واکسن 95٪ اثربخشی را در آزمایشات بالینی نشان داده‌است.

با توجه به اینکه بیش از 330 میلیون نفر در ایالات متحده زندگی می‌کنند، همه بلافاصله قادر به دریافت واکسن نیستند. کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و همچنین افرادی که به دلیل سن، اختلالات زمینه‌ای یا شغلی در معرض خطر بیش‌تری برای آلودگی هستند، در اولویت خواهند بود. فایزر گفته است که انتظار دارد در سال 2020 تا 50 میلیون دوز واکسن و در سال 2021 نیز 1.3 میلیارد واکسن تولید کند.

اوایل روز جمعه، الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی گفت که آژانس وی با شرکت فایزر برای انتقال واکسن همکاری خواهد کرد.

او در عین حال اظهار داشته‌است که: “ما می‌توانیم دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده شاهد آغاز واکسیناسیون باشیم.”

این واکسن به صورت دو دوز و به فاصله سه هفته تجویز می‌شود.

روز سه شنبه، بریتانیا اولین کشوری بود که پس از تأیید بالینی، واکسن فایزر کووید-۱۹ را شروع کرد. اولین فردی که واکسن را در این کشور دریافت کرد، مارگارت کینان 90 ساله بود. انتظار می‌رود که چهار میلیون نفر در انگلیس روند واکسیناسیون را تا پایان دسامبر آغاز کنند. کانادا نیز روز چهارشنبه واکسن فایزر را تأیید کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان