گزارش جنجالی؛ صالح: طالبان داعشی هشدار داده اند در صورت اعدام زندانیان آنان کابل را مسلخ شیعیان می سازند

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید «طالبان داعشی» در پیام کتبی به آنان هشدار داده اند که اگر زندانیان شان اعدام شوند کابل را به «مسلخ» شیعیان تبدیل می کنند و نیز اختطاف شدگان را سر می برند. این اظهارت صالح با واکنش های نیز همراه شده است.

امرالله صالح امروز شنبه (22قوس) در گزارش جلسه امنیتی شش و نیم صبح نگاشته است: «طالبان داعشی در یک پیام کتبی به ما هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شد کابل را به مسلخ شیعه تبدیل خواهند کرد و در عین زمان گفته اند که افراد اختطاف شده را سرخواهند برید.»

صالح تاکید کرده که به ریاست امنیت ملی کابل هدایت داده تمام «طالبان داعشی» که در چنگال قانون اند به شبکه های خود پیام بدهند که دولت همه «شجره» ای آنها را می شناسد و این که تا اکنون مهار نشده اند بحث جداگانه ای است که رابطه مستقیم به قابلیت ها و توانایی نیروهای امنیتی دارد.

معاون اول ریاست جمهوری هشدار داده: «طالبان داعشی بدانند که هیچ تهدید مانع این که ما چهره این آدم کشان را همه روزه به ملت خود معرفی کنیم نخواهد شد.»

او یک بار دیگر از قوه قضاییه خواسته است که طالبان داعشی را علنی محاکمه کنند.

واکنش ها به اظهارات صالح

این اظهارات امرالله صالح با واکنش های نیز همراه شده است. محمدمحقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته است: «مسؤلین باید در تبلیغات شان مسؤلانه عمل کنند، روایت شیعه کشى طالبان در کابل از زبان یک مسؤل بلندپایه دولتى فضاى ناامنی روانى را علیه جامعه شیعه ها تشدید می کند».

محقق تاکید کرده که «نباید عوض اصلاح ابرو چشم را کور بسازیم.»

شاه حسین مرتضوی مشاور رییس جمهور غنی نیز در یاداشتی تحت عنوان شیعه هراسی ممنوع نگاشته است: «داعش و طالبان دشمن بشریت و افغانستان اند. ما نباید در اطلاع رسانی به شیعه هراسی دامن بزنیم.»

مرتضوی تاکید کرده که نوع و شیوه اطلاع رسانی ما باید مسلکی شود و به جنگ روانی دشمن کمک نکند.

رویدادهای امنیتی کابل

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص رویدادهای امنیتی کابل گفته است که راکت پراکنی که این لکه ناکامی در برابر تروریستان را از روی دولت پاک می کند ناکامی را می پذیرد.

صالح افزوده که یک شبکه تروریستی که در آن صفی الله بمب گذار شهری، خواجه شعیب قاتل سرباز پولیس در ولایت پروان، حضرت میر یکی از عفو شده های شامل پنج هزار زندانی، زیت الله یکی از مسوولین جمع آوری اعانه و عشر برای طالبان را بازداشت کرده است.

او در خصوص ترور ملالی میوند خبرنگار در ننگرهار گفته است که او از سوی طالبان کشته شده است. به گفته او: «خموش سازی جامعه و بخصوص خموش سازی زنان جز برنامه های راهبردی طالب است که از طرف بادار فکری و لوژستیکی اش از اکوره ختک و ماحول آن دیکته میشود.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *