۷ قاتل خطرناک اعتماد به نفس را بشناسید و از آنها دوری کنید

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۲۳, ۱۳۹۹

هر سن و سالی که داشته باشید و عمق افکار ویرانگرتان هرچقدر هم که زیاد باشد، به هر حال می‌توانید بر آنها غلبه کنید. مهم‌ترین نکته این است که با خودتان خوب رفتار کنید و از چیزهایی که اعتماد به نفس‌تان را از بین می‌برند و شما را پایین می‌کشند، دوری کنید. در این نوشتار ۷ عامل می‌بینیم که عدم ترک آنها، اعتماد به نفس‌تان را از بین می‌برد.

۱.حضور در یک جَو منفی

قرار گرفتن در میان آدم‌ها یا جو دائماً منفی مانند قرار گرفتن در اتاقی با اکسیژن کم است. ممکن است برای مدتی عادی باشد، اما به زودی نفس کم می‌آورید. منفی‌نگری بسیار مسری است و می‌تواند قوی‌ترین فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط: مسئله فراگیر؛ ۷ راهی که از آدم های منفی حذر کنید

۲. فکر کردن بیش از حد

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، باید از تفکر زیاد دست بکشید. این بدان معنا نیست که نباید برای تصمیمات مهم زندگی‌تان تعمق کنید. با این حال فکر کردن بیش از حد در مورد تصمیمات و موقعیت‌ها می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد. مطالعات متعدد هشدار می‌دهند که استرس می‌تواند منجر به مشکلات روانی، فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، سرطان و حتی مرگ زودرس شود. بیاموزید که به غرایز خود اعتماد کنید و بدانید که برخی شرایط از کنترل شما خارج است.

۳. استفاده از زبان بدن اشتباه

آیا می‌دانید زبان بدن شما بلندتر از صدای شما صحبت می‌کند؟ زبان بدن مثبت و وضعیت خوب بدن نه تنها باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید بلکه بر دیگران نیز تأثیر مثبت دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

۴. زندگی در گذشته

مطمئناً، یادآوری اوقات خوبی که سال‌ها پیش داشتید می‌تواند سرگرم کننده و جذاب باشد، اما گذشته نباید زندگی شما را تسخیر کند.

گذشته زمانی می‌تواند مضر باشد که مرتباً خاطرات دردناک را مرور کنید. این کار اعتماد به نفس را نابود می‌کند و می‌تواند زندگی‌تان را پر از شک، آسیب، کینه و افسردگی کند.

۵. فکر کردن مداوم به خطاها و اشتباهات

آیا می‌دانید اولین رمان استیون کینگ صدها بار رد شد؟ با این وجود، او آنقدر تلاش کرد تا به موفقیت رسید! شما در داشتن اشتباه و کاستی تنها نیستید. با این حال، افراد سالم و با اعتماد به نفس از اشتباهات خود درس می‌گیرند، به جای اینکه اجازه بدهند خطای‌شان عاملی برای نابودی اعتماد به نفس‌شان شود.

مطلب مرتبط: چطور از اصل ۸۰:۲۰ برای بالا بردن بهره وری استفاده کنیم

۶. فراموش کردن سپاسگزاری

ممکن است برخی تصور کنند این مورد کلیشه‌ای است، اما شمردن نعمت‌ها و سپاسگزاری یکی از بهترین درس‌های زندگی است. قدرشناسی پیش درآمد اعتماد به نفس و شخصیتی درخشان است. در حین اینکه هر روز به داشته‌های‌تان توجه می‌کنید، در وجود خود احساس برکت، شادی و امنیت را زنده نگه می‌دارید.

۷. مقایسه خود با دیگران

مقایسه ناعادلانه خود با دیگران یکی از اصلی‌ترین قاتلین اعتماد به نفس است! این مقایسه به عنوان بخشی از طبیعت انسانی، برای رقابت و تلاش جهت بهتر شدن است. با این حال، هنگامی که ارزش‌تان را از بین ببرد، به یک مشکل تبدیل می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *