جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

مذاکرات صلح؛ محب: مراحل باقی مانده روند صلح در افغانستان تعقیب شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در تازه ترین اظهارات در مورد روند صلح حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان  می گوید که مراحل باقی‌ماندۀ صلح میان هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان و گروه طالبان باید در داخل افغانستان تعقیب شوند.

آقای محب امروز شنبه (22قوس) در رشته توییت های گفته است که دولت دربارۀ مکان این گفت‌وگوها در داخل افغانستان ملاحظه‌یی ندارد و آماده‌است هر مکانی را که طالبان پیشنهاد کنند بپذیرد و نیز آماده است که بشمول ساخت تأسیسات آمادگی لازم را بگیرد و گفت‌وگوها را به پیش ببرد.

 محب افزوده که پیشبرد روند صلح در داخل افغانستان نه تنها هزینۀ اضافی را کاهش می‌دهد که به مردم افغانستان توان مالکیت و نظارت از این روند را نیز می‌دهد.

مشاور امنیت ملی تاکید کرده که تجربه‌ نشان داده‌است که صلح در بیرون، از شرایط بیرونی متأثر می‌شود و به نفع افغانستان نیست.

به گفته او برای افغان‌ها مهم است که مراحل جاری مذاکرات §1§ داخل افغانستان به پیش برده شود و به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی‌ها از واقعیت جامعه افغان‌ها متاثر شود و دایمی و سراسری باشد.

مذاکرات صلح

این اظهارات مشاور امنیت ملی رییس جمهور در حالی مطرح می شود که مذاکرات بین‌الافغانی صلح به تاریخ 22 سنبله در شهر دوحه پایتخت کشور قطر آغاز شد.

هر چند این مذاکرات با فراز و فرودهای زیادی همراه بود اما پس از گذشت نزدیک به سه ماه هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان و گروه طالبان روی نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات در 21 ماده به توافق رسیدند.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه به روز سه‌شنبه هفته گذشته (18قوس) در نشست ملی صلح، رسانه‌ و جامعه‌مدنی گفته بود از روز چهارشنبه هفته گذشته بحث‌های  جدی روی تعیین اجندای مذاکرات آغاز می‌شود.

اما به تازگی از دوحه خبر رسیده است که مذاکرات رسمی صلح میان هیئت‌های حکومت افغانستان و گروه طالبان با بیست روز وقفه روبه‌رو شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان