جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بانک جهانی دو بسته کمکی به ارزش 85 میلیون دالر برای افغانستان کمک می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با ورود افغانستان به موج دوم شیوع ویروس کرونا بانک جهانی اعلام کرده است که دو بستۀ کمک مالی به ارزش ۸۵ میلیون دالر را به هدف تقویت خدمات عامه، دسترسی مردم به آب آشامیدنی و حفظ الصحه به افغانستان کمک می کند.

بانک جهانی امروز شنبه (22قوس) در اعلامیه ای گفته است که این کمک‌ها بخشی از بسته ۳۹۳ میلیون دالری بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است که به هدف کاهش تاثیرات منفی ویروس کرونا در این کشور به مصرف خواهد رسید.

در این اعلامیه آمده است که کمک ها به نمایندگی از ۳۴ کشور و نهادهای بین‌المللی کمک‌کننده است که مدیریت آن را بانک جهانی برعهده دارد.

در اعلامیه بانک جهانی به نقل از هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان آمده است: «دسترسی به آب پاک، حفظ الصحه و خدمات اساسی یکی از ضروریات اصلی برای مقابله با بیماری‌های ساری مانند کووید۱۹ می‌باشد».

بانک جهانی تاکید کرده که ۵۰ میلیون دالر این پول در بخش‌ تهیۀ آب ‌آشامیدنی، حفظ الصحه و حمایت‌های ساختاری افغانستان و ۳۵ میلیون دالر آن در بخش «برنامۀ ملی میثاق شهروندی افغانستان» هزینه خواهد شد.

این بانک با بیان این که شیوع ویروس کرونا باعث بروز مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شده خاطرنشان کرده که مردم افغانستان همزمان با شیوع ویروس کرونا با جنگ مواجه اند که بسیاری از خانواده‌ها به درآمدهای روزانه (کارهای روزمزد) وابسته است و دسترسی کم به آب پاک آشامیدنی، بهداشت و خدمات صحی دارند.

پیش از این بانک جهانی تعهد کرده بود که ۳۹۳ میلیون دالر را به هدف مبارزه با کووید۱۹ و کاهش اثرات اقتصادی ناشی از آن در چندین مرحله به افغانستان کمک خواهد کرد.

شیوع موج دوم ویروس کرونا

بانک جهانی در حالی از دو بستۀ کمکی‌اش به هدف کاهش تاثیرات منفی ویروس کرونا خبر داده است که چندی قبل وزارت صحت عامه تایید کرده است که ویروس کرونا در افغانستان وارد موج دوم خود شده است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان تاکنون به 48 هزار 952 نفر رسیده است.

آمارهای وزارت صحت نشان می دهد که تاکنون یک هزار 960 نفر در اثر ویروس کرونا در افغانستان جانباخته و نیز 38 هزار 328 نفر دیگر بهبود یافته است.

بر اساس معلومات وزارت صحت در حال حاضر، هشت هزار و ۷۳ تن از بیماران کرونایی در کشور فعال اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان