جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جلسه شش و نیم؛ تیم میثاق امنیتی کابل مسوولیت جمع آوری تست های کرونا از لابراتوارهای خصوصی پایتخت را عهده دار شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با موج دوم شیوع ویروس کرونا امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید به دلیل ارایه نتایج جعلی برای مسافرین پرواز های خارجی فیصله شده تیم شش و نیم مسوولیت جمع آوری اطلاعات از لابراتوار های خصوصی را برعهده گیرد.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (18قوس) گفته است که در جلسه کابینه روز گذشته فیصله شده که جلسات شش و نیم میثاق امنیتی کابل قسما مسوولیت جمع آوری اطلاعات از لابراتوارهای خصوصی طبی در کابل را برعهده بگیرد.

صالح افزوده که تعدادی از لابراتوار های خصوصی درشهر کابل با ارایه نتایج جعل برای مسافرین پروازهای خارجی باعث شده اند که پرواز های افغانستان به شماری از شهرهای خارجی محدود و تصدیق لابراتوار های افغانستان فاقد اعتبار شوند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «متاسفانه دو نفر از کسانی که تصدیق جعلی از لابراتوار را خریداری کرده بودند آدم های مشهور و میلیونر این خاک اند. این جعل کاری ضربه بزرگ بر اقتصاد لرزدان افغانستان وارد کرده است.»

به گفته او در سه ماه گذشته 124 هزار مسافر از میدان هوایی کابل پرواز کرده اند اما تصدیق های جعل باعث شده شمار مسافران کم شود.

صالح خاطرنشان کرده که هر مسافر در رفت و آمد مالیه می پردازد و دولت آن پول را برای خدمات برای اجتماع و جامعه مصرف میی کند. او گفته که بعد از این ده ها رضا کار میثاق امنیتی خود را برای تست کرونا چک می کنند و با ارایه رشوه مدیریت شده به تثبیت آزمایشگاه های فاسد خواهند پرداخت.

او اضافه کرد: «من از افشای این میتود هراس ندارم. در عین حال تا اکنون ملت افغانستان نزدیک به پانزده ملیون دالر را مصرف آزمایش کرونا نموده اند در حالی که تمام سرمایه گذاری در سکتور لابراتوار های خصوصی به دو میلیون دالر نمی رسد. یعنی حد اقل هفت برابر سرمایه خود را مفاد بدست آورده اند.»

رویداد های امنیتی کابل و بازداشت ناموفق اختطاف گر

امرالله صالح در خصوص رویدادهای امنیتی کابل گفته است که یکی از شهروندان بنام کرتار سنگه ادعا دارد که در یک معامله تجارتی به مشکل مواجه شده اما به جای اینکه او را دادستانی جلب کند یکی از وکلای مجلس او را احضار کرده و برای هشت روز در زندان شخصی اش زندانی کرده و پس از با پادرمیانی وکیل اهل سیک در مجلس نمایندگان این قضیه حل شده است.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده که از این شهروند خواسته است موضوع را رسمی و کتبی به تیم شش ونیم بسپارد. به گفته او اگر این فرد حاضر به شکایت شد اسم وکیل را به مجلس معرفی و از آنان می خواهد مسله را از مجرای قانونی پیگیری کنند.

او تاکید کرده که بخاطر بازداشت «روحان» یکی از اختطاف گران مشهور در پغمان عملیات شده اما او در آنجا نبوده و تنها دو برادر اش بازداشت شده است.

صالح تصریح کرده که افسران عملیاتی گفته اند که خانه ای «روحان» مانند مافیای کولمبیا مفشن، رمز آلود و نیمه شاهانه بوده و دارای همه چیز است.

او با بیان اینکه اعترافات 8 تروریست را امروز منتشر می کنند خاطرنشان کرده که در 24 ساعت گذشته یک کارمند امنیت ملی در حوزه 21 ترور شده و عامل ترور وی نیز از سوی پولیس بازداشت شده است.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که همچنان در 24 ساعت گذشته 15 پانزده تن تروریست و اختطاف گر بازداشت شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان