جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
26 بازدید

۸ ماسک صورت خانگی متشکل از دو ماده که پوستی بی عیب و نقص برای تان فراهم می کند

خواندن 3 دقیقه
3.8
(4)

عوامل زیادی مانند سن، آب و هوا و استرس روی پوست ما تأثیر می‌گذارند. برای جلوگیری از مشکلات پوستی، باید مراقبت از آن را از سنین پایین شروع کنید. در این نوشتار ۸ ماسک صورت خانگی می‌بینید که فقط با دو ماده اولیه تهیه شده‌اند.

۱. بادمجان رومی (گوجه‌فرنگی) + جوش شیرین

شما باید از بادمجان رومی آبدار و تازه استفاده کنید. این ماسک صورت خانگی باعث جوان‌سازی و آرامش پوست می‌شود. یک بادمجان رومی را له کنید. آن را با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. ترکیب را روی صورت بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۲. آرد + آب کچالو (سیب‌زمینی)

آرد پوست زیر را لایه‌برداری می‌کند، در حالی که آب کچالو جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد. آب یک کچالو و 6 قاشق چایخوری آرد را مخلوط کنید. ترکیب را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند و بعد بشویید.

۳. بادرنگ (خیار) + زردچوبه

بادرنگ علاوه بر رطوبت‌رسانی به پوست، خاصیت قابض دارد، به این معنا که پوست را سفت می‌کند. زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است. برای تهیه این ماسک صورت خانگی ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را با یک بادرنگ رنده شده مخلوط کنید. بگذارید ترکیب ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد بشویید.

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست؛ ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

۴. چای سبز + آلوئه ورا

آلوئه ورا در این ماسک صورت خانگی به بهبود آکنه، کاهش چین و چروک و لطیف شدن پوست صورت کمک می‌کند. ۱ قاشق چایخوری چای سبز را با 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و ترکیب را 30 دقیقه روی پوست بگذارید. در نهایت آن را با آب سرد بشویید.

۵. روغن نارگیل + پودر کاکائو

استفاده از ماسک خانگی کاکائو به جوانی پوست صورت و لایه‌برداری آن کمک می‌کند. روغن نارگیل نیز باعث تغذیه و رطوبت‌دهی به پوست می‌شود. ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و درنهایت با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۶. نان + شیر

ماسک صورت خانگی نان و شیر به صاف شدن چین و چروک و حذف جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. ۱ قاشق غذاخوری نان را با 1 قاشق چایخوری شیر گرم ترکیب کنید. خمیر حاصل را روی صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب تمیز بشویید.

۷. ذغال فعال + ژلاتین

نوعی کلاژن طبیعی در ژلاتین وجود دارد که کاملاً به پوست نفوذ می‌کند و باعث افزایش کشسانی آن می‌شود. ذغال فعال منافذ پوست را کوچک می‌کند. این ماده همچنین به درمان طبیعی آکنه و جوش‌های سر سفید و سرسیاه کمک می‌کند و پوست را به طور عمقی پاکسازی می‌کند. ۱ قاشق چایخوری ژلاتین را در آب گرم حل کنید. یک قرص پودرشده زغال فعال را به آن اضافه کنید. ترکیب را روی پوست بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی سرشار از کلاژن که از شل شدن پوست جلوگیری می کنند

۸. سفیده تخم‌مرغ + بادرنگ (خیار)

این ماسک صورت خانگی پوستی درخشان به شما می‌دهد. بادرنگ اثر ضد التهابی دارد بنابراین پوست را تسکین می‌دهد. سفیده تخم‌مرغ یک درمان ایده‌آل برای پوست چرب است و همین‌طور پوست را سفت می‌کند. نصف یک بادرنگ را با یک سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان