سازمان جهانی بهداشت قصد دارد جهت تسریع تولید واکسن، افراد سالم را به کووید-۱۹ آلوده کند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۸, ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت از امروز (دوشنبه) به بررسی امکان آزمایشاتی می‌پردازد که طی آن داوطلبان جوان سالم برای تسریع تولید واکسن عمداً به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.

برخی از دانشمندان در مورد قرار گرفتن داوطلبان در معرض ویروسی که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، نگران هستند، اگرچه روش‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند به بیماران کمک کند. با این حال، طرفداران این شیوه از تحقیق، استدلال می‌کنند که خطرات کووید-۱۹ برای جوانان و افراد سالم پایین و فواید آن برای جامعه زیاد است.

جلسه گروه مشاوره WHO، که با هدف بررسی برنامه‌های موجود برای “آزمایشات چالش انسانی” و بحث در مورد نگرانی‌های مرتبط خواهد بود، شامل گروه‌هایی نیست که نماینده شرکت‌کنندگان در تحقیق باشند.

وان دِی سونر، یک سازمان غیرانتفاعی که از داوطلبان مطالعه چالش انسانی حمایت می‌کند، گفت که این سازمان درخواست کرده که در این جلسه شرکت کند اما درخواستش رد شده‌است.

WHO در بیانیه‌ای به وبسایت گاردین، ​​ گفت که این جلسه یک مشاوره فنی متمرکز با کارشناسان علمی است و چنین جلساتی معمولاً برای عموم آزاد نیستند اما جلسات آینده می‌تواند شامل مشارکت مدنی باشد.

انتظار می‌رود بیش از دوازده متخصص امروز به عنوان بخشی از گروه مشاوره تشکیل جلسه دهند.

آزمایشات چالش انسانی این توانایی را دارد که سریع‌تر از آزمایشات واکسن معمولی که در آن محققان باید منتظر بمانند تا شرکت‌کنندگان در دنیای واقعی آلوده شوند، نتیجه دهد. این مطالعات همچنین می‌تواند برای مقایسه چندین کاندیدای واکسن، ایجاد روش‌های درمانی و جمع‌آوری اطلاعات بلافاصله بعد از تزریق مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت انگلیس حدود 30 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است تا یک آزمایش چالش انسانی را پشتیبانی کند، اگرچه جنبه اخلاقی چنین آزمایشی هنوز در انتظار تایید است و مطالعات مشابهی در هلند نیز در حال برنامه‌ریزی است. گفته می‌شود از زمان انتشار نتایج مثبت واکسن در ماه گذشته، اشتیاق برای چنین آزمایشاتی در ایالات متحده کاهش یافته‌است.

مدافعان کارآزمایی‌های چالشی می‌گویند، علی رغم داده‌های جدید واکسن‌ها، هنوز هم انجام چنین آزمایشاتی موثر و مفید است.

فایزر، مدرنا و آسترازنکا با هم در سال 2021 فقط می‌توانند برای مصونیت یک سوم انسان‌ها واکسن تولید کنند و کشورهای ثروتمند بیشتر واکسن‌های خود را از قبل سفارش داده اند. آزمایشات چالش انسانی برای کاندیداهای بعدی واکسن می‌تواند به اطمینان از وجود واکسن کافی برای کل جهان کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *