جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

نخستین نشست کمیته‌ی مشترک کاری دولت و طالبان در دوحه؛ گفتگو ها روی آجندای مذاکرات آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات صلح از سوی هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان هیئت های مذاکره کننده اعلام کرده اند که آنان نخستین نشست کمیته‌ی مشترک کاری برای گفتگو ها روی آجندای مذاکرات را آغاز کرده اند.

احمد نادر نادری سخنگوی تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان در توییتی گفته است که روز گذشته نخستین جلسه کمیته مشترک برای ترتیب مواد اجندا میان هیئت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان دایر شده است.

نادری افزوده که در این جلسه روی مسایل مربوط به اجندا گفتگو شده است.

به گفته او کمیته کاری مشترک امروز نیز جلسه کاری دایر می کنند.

همزمان با این محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز تایید کرده گفته است این نشست ساعت 3:30 عصر روز گذشته برگزار شده است.

سخنگوی گروه طالبان تاکید کرده: «در نشست روی چگونگی و تیار نمودن اجندا به شکل عام صحبت شد، و توافق صورت گرفت که این نوع نشست ها دوام می یابد».

ایجاد کمیته‌ ترتیب آجندای مذاکرات صلح

کمیته مشترک ترتیب اجندای مذاکرات صلح پس از آن ایجاد شد که هیئت مذاکره کننده دو طرف توانستند بعد از نزدیک به سه ماه گفتگو طرزالعمل مذاکرات را نهایی سازند.

نادر نادری روز پنجشنبه هفته گذشته گفته بود: «تصمیم گرفته شد که از سوی دو جانب یک کمیته مشترک کار خود را روز شنبه آغاز و روی جزییات آجندا و عناوین آن بحث کند و یک مسوده را با آجندا ترتیب نماید».

او تاکید کرده بود که آتش‌بس خواست مردم و جانب افغانستان است که هیئت مذاکره حکومت افغانستان در جریان ترتیب اجندا در مورد آن گفتگو خواهد کرد.

پس از نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات آلمان، قطر، ناروی، اندونزی و ازبکستان با نشر اعلامیه مشترک از دو طرف مذاکره کننده خواسته بودند که کاهش خشونت ها را در اولویت قرار دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان