جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

انگلیس ممکن است گذرنامه مصنویت کرونا ویروس صادر کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک گروه علمی که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهد، گفته‌است که گذرنامه‌های مصونیت ویروس کرونا می‌تواند برای کسانی که واکسینه شده‌اند یا از ویروس بهبود یافته‌اند صادر شود.

در حالی که مایكل گوو وزیر كابینه در اوایل ماه جاری گفت كه برنامه‌ای برای ارائه گذرنامه مصونیت وجود ندارد، یك مقاله تازه منتشر شده نشان داده‌است كه دانشمندان دولت گفته‌اند كه “صدور گذرنامه مصونیت” احتمالاً “امكان‌پذیر است”.

این گزارش با عنوان مصونیت از SARS-CoV-2 و مفهوم گواهی ایمنی توسط گروه مشاوره تهدیدهای ویروس تنفسی جدید و نوظهور (NERVTAG) تهیه و در 19 نومبر به گروه مشاوره علمی به دولت برای موارد اضطراری (SAGE) ارائه شد.

در این گزارش که روز جمعه در وبسایت دولت منتشر شد، آمده‌است که به دلیل بعید بودن ابتلا به ویروس کرونا برای بار دوم، افراد می‌توانند “گواهینامه ایمنی کووید-۱۹” را دریافت کنند که به آنها آزادی بیشتری نسبت به دیگران می‌دهد.

در این گزارش قید شده‌است که: “با ادامه یافتن انتقال SARS-CoV-2، ما به دورانی نزدیک می‌شویم که تعداد قابل‌توجهی از افرادی که در مراحل اولیه همه‌گیری آلوده شده‌اند ممکن است کمی” مصونیت ” داشته باشند که در هنگام مواجهه بعدی از آنها محافظت می‌کند.

“علاوه بر این، نتایج حاصل از آزمایشات بالینی واکسن‌های جدید نشان می‌دهد که می‌توان درجه ایمنی بالایی نسبت به بیماری کووید-۱۹، حداقل در کوتاه مدت دریافت کرد.

“این زمینه جدید ما را به سمت بررسی مجدد این مفهوم سوق می‌دهد كه افرادی كه از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته‌اند یا واكسن موثری به آنها تزریق شده، می‌توانند برای مدتی معافیت از مداخلات فعلی غیردارویی که برای کنترل کرونا ویروس طراحی شده‌اند، دور باشند [به عنوان مثال، انزوا، فاصله اجتماعی]. “

در نتیجه‌گیری این گزارش آمده: ” صدور نوعی گواهینامه ایمنی کووید-۱۹ احتمالاً امکان‌پذیر است اما اطلاعات و ملاحظات بیشتری در این زمینه لازم است. “

نوعی ترس در انگلیس در حال افزایش است که حتی اگر دولت گذرنامه های مصونیت را اجباری نکند، اماکن عمومی و مشاغل ممکن است از خدمات به کسانی که واکسینه نشد‌ه‌اند یا از ویروس بهبود نیافته‌اند خودداری کنند.

روز دوشنبه، ندیم زاهاوی، مسئول واکسن که اخیراً تعیین شده‌است، گفت که معتقد است کسب و کارها به گواهینامه احتیاج دارند: “من فکر می‌کنم احتمالاً بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات خواهان چنین گواهینامه‌ای باشند. “

با این حال، وزیر کابینه انگلیس مایکل گوو روز سه‌شنبه این موضوع را انکار کرد و گفت که او اعتقاد ندارد که اماکن عمومی به اثبات مصونیت نیاز داشته‌باشند.

گوو گفت: “من مطمئناً قصد ندارم هیچ گذرنامه‌ای معرفی کنم و شخص دیگری را در دولت نمی‌شناسم که چنین برنامه‌ای داشته باشد.”

با این حال روز چهارشنبه، ولز اولین کشور بریتانیا بود که تأیید کرد دولت برای کسانی که واکسن می‌زنند گذرنامه مصونیت صادر می‌کند.

وزیر بهداشت ولز، واگن گتینگ، با اعلام این اقدام گفت: “به کسانی که واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند، کارت ایمنی به اندازه کارت اعتباری داده می‌شود که دارای نام واکسن، تاریخ واکسیناسیون و برخی اطلاعات دیگر است. “

در ماه نومبر، ادعا شد که دولت انگلیس در حال تهیه “مجوزهای آزادی” برای فعالیت‌های روزمره زندگی، مانند سفر بدون ماسک و دیدن اعضای خانواده است. مجوزها به کسانی داده می‌شود که طی هفته دو بار آزمایش ویروس منفی داشته باشند.

همچنین گفته شده‌است که بوریس جانسون در حال کار روی “مهر واکسن” برای گذرنامه‌های انگلیس است تا سفرهای بین‌المللی تسهیل شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان