جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

پیشرفت ها در کابل و دوحه؛ استقبال آمریکا از نشست کمیته شورای مصالحه/ دیدار خلیلزاد با نمایندگان طالبان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 همزمان با پیشرفت های صلح در کابل و دوحه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی استقبال کرده و زلمی خلیلزاد نماینده خاص این کشور برای صلح افغانستان با هیئت طالبان در دوحه دیدار کرده است.

پس از برگزاری نخستین نشست کمیته شورای عالی مصالحه بمنظور سامان بخشیدن به دور دوم روند صلح مایک پمپئو در توییتی از برگزاری اولین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی به عنوان نهاد فراگیر و مقتدر در زمینه صلح، استقبال کرده است.

وزیر خارجه آمریکا برگزاری نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی را گام مثبت دیگر در راستای صلح افغانستان خوانده است.

در همین حال محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که شب گذشته زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان با ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و مولوی عبد الحکيم رییس هیئت مذاکره کننده این گروه دیدار کرده است.

سخنگوی طالبان افزوده که در این نشست به «شکل عام» روی اهمیت توافقنامه انجام شده میان آمریکا و طالبان و نیز در مورد رهایی زندانیان باقی مانده و حذف نمودن بزرگان طالبان از لیست سیاه، مذاکرات بین الافغانی به خصوص پیشرفت های اخیر گفتگو کرده اند.

این در حالی است که نخستین نشست کمیته رهبری شورای مصالحه پس از ماها بیسرنوشتی در کابل و نیز نخستین نشیت مشترک کاری برای تعیین آجندا مذاکرات در دوحه برگزار شده است.

ورود افغانستان به دوره جدید از چالش ها و فرصت ها

در همین حال وزارت خارجه افغانستان امروز با نشر اعلامیه ای گفته است که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در پیام تبریکی اخذ رای اعتماد حنیف اتمر از سوی مجلس نمایندگان تاکید کرده: «افغانستان در حال ورود به دوره ای از چالش ها و فرصت های جدید است.»

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که پمپئو از کسب رای اعتماد حنیف اتمر ابراز خوشحالی کرده افزوده که ایالات متحده خواهان همکاری با افغانستان است و برای دستیابی به یک توافق سیاسی برای حل درگیری های چهار دهه افغانستان مشترکا کار می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان