جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

مسکو واکسن کرونا ویروس را به کلینیک ها تحویل می دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه ویژه ویروس کرونا در مسکو روز شنبه اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک وی را در 70 کلینیک توزیع می‌کند و این اولین واکسیناسیون جمعی کووید-۱۹ در روسیه است.

بنا به گزارش این گروه، واکسن ساخت روسیه ابتدا در دسترس پزشکان و سایر کارکنان پزشکی، معلمان و مددکاران اجتماعی قرار خواهد گرفت زیرا این افراد در معرض بیشترین خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

در پیامی که یکی از معلمان مسکو اوایل روز شنبه دریافت کرد، نوشته شده‌است که: “شما در یک موسسه آموزشی مشغول به کار و برای واکسن کووید-۱۹ از اولویت بالایی برخوردار هستید.”

مسکو، در یک شبانه روز 7993 مورد جدید را ثبت کرد، در حالی که یک روز قبل از آن 6868 مورد ثبت کرده‌بود.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو روز جمعه در وبسایت شخصی خود نوشت: “در 5 ساعت اول، 5،000 نفر برای واکسن ثبت نام کردند – معلمان، پزشکان و مددکاران اجتماعی کسانی هستند که در معرض بیشترین خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند.”

در حال حاضر واکسن برای افرادی که دارای اختلالات سلامتی زمینه‌ای هستند، زنان باردار و کسانی که طی دو هفته گذشته بیماری تنفسی داشته‌اند ممنوع است.

روسیه دو واکسن کووید-۱۹ تولید کرده‌است، اسپوتنیک وی، که توسط صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه پشتیبانی می‌شود، و یک واکسن نیز توسط موسسه وکتور سیبری ساخته شده‌است. آزمایشات نهایی برای هر دو واکسن هنوز تکمیل نشده است.

دانشمندان در مورد سرعت کار روسیه و آغاز واکسیناسیون گسترده قبل از تکمیل آزمایشات ایمنی و کارآیی کامل، نگران هستند.

واکسن اسپوتنیک وی در دو مرحله انجام می‌شود، به این ترتیب که دوز دوم 21 روز پس از دوز اول تزریق می‌شود.

مسکو همه مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها و کافه‌ها را در اواخر ماه مارچ تعطیل کرده بود و پلیس در خیابان‌ها برای ممانعت از نقض قوانین گشت می‌زد. محدودیت‌ها در این شهر از اواسط ماه جون کاهش یافت.

به طور کلی روسیه روز شنبه 28،782 مورد جدید را گزارش کرد که بالاترین تعداد مبتلا در یک روز است؛ رقم کل جمعیت مبتلا به کرونا ویروس در این کشور به 2،431،731 نفر رسیده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان