۷ چیز که باید همیشه به صورت راز نگه دارید

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۳۹۹

ابدا توصیه نمی‌شود که همه جزئیات زندگی خود را به دیگران بگویید. بعضی اوقات گوش شنوا، دردسری برای شما می‌شود. اسرارتان را برای خودتان نگه دارید.

در این نوشتار ۷ مورد مهم می‌بینید که باید همیشه به صورت راز نگه دارید:

۱. نهفته‌ترین افکارتان

اعتقادات شما درباره موضوعات خاص باید به عنوان سیستم اعتقادی شما باقی بماند، نه چیزی که سعی کنید آن را به دیگران القا کنید.

به عنوان مثال، ممکن است افکار شما در مورد زندگی یا مرگ واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته باشد، البته اگر آنها را به عنوان موضوعی برای بحث انتخاب کنید. بیاموزید که افکار شما تفسیر و درک شما هستند، نه یک حقیقت عینی.

۲. نیکوکاری‌های‌تان

کمک به دیگران یا انجام یک کار خیرخواهانه پیشرفت آدم‌ها و هر جامعه‌ای را بهبود می‌بخشد، اما این زمانی ارزش دارد که به دنبال نشان دادن اعمال خیرخواهانه‌تان نباشید.

خودستایی به نظر می‌رسد اگر تبلیغ کنید که چقدر مفید بوده‌اید. ممکن است مردم فکر کنند که هدف شما برای چنین کارهایی جلب محبوبیت است.

۳. اهداف‌تان

برنامه‌های‌تان باید با دقت تمام پنهان بمانند تا زمانی که بتوانید به آنها برسید. حرف زدن از برنامه‌ها و اهداف‌تان ممکن است باعث شود افراد دیگر ایده‌های شما را بدزدند و روی آنها کار کنند. به علاوه، آدم‌های پیرامون‌تان ممکن است با به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های‌شان شما را سر در گم کنند یا حتی با حرف‌های‌شان دلسردتان کنند! بنابراین اهداف‌تان را مخفی نگه دارید تا زمانی که به نقطه موفقیت برسید.

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

۴. بزرگ‌ترین ترس‌ها و ضعف‌های‌تان

همه از چیزی می‌ترسند و آن چیز هر چقدر هم که بزرگ و تهدیدآمیز به نظر برسد، همه ما می‌توانیم از عهده‌اش بربیاییم. با این حال، صحبت از ترس‌ها هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. برعکس، مردم دوست دارند از چنین چیزهایی علیه شما استفاده کنند.

 ۵. مشکلات خانوادگی

صحبت کردن در مورد مشکلات و درگیری‌های درون خانواده غیرعاقلانه است. این کار شما را به عنوان یک فرد بی‌ارزش می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد حرف و حدیث در مورد خانواده‌تان شود.

بهتر است مشکلات خانوادگی در خانه حل شوند. مسائل خانوادگی را در محدوده خانه و عزیزان‌تان نگه دارید.

۶. فلسفه زندگی‌تان

همه به چیزی باور دارند تا بتوانند زندگی خود را به روشی سالم ادامه دهند. هر نوع استنباطی که در زندگی دارید، مربوط به خودتان و فقط خودتان است. نیازی نیست که فلسفه زندگی‌تان را با دیگران در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: ۶ عبارتی که آدم های سمی به شما می گویند تا عزت نفس تان را پایین بیاورند

۷. ناراحتی‌ها و رنجش‌های گذشته

گذشته، گذشته است، و حرف زدن از آن هیچ فایده‌ای ندارد. اگر اتفاقی که در گذشته رخ داده، در دل‌تان مانده و مثل باری روی دوش‌تان است، مطرح کردن مجدد آن هیچ کمکی نخواهد کرد. بهترین کار این است که احساسات خود را همان زمانی که رخ می‌دهند ابراز کنید و نظرات خود را در مورد موضوعات به اشتراک بگذارید. اگر این فرصت را از دست دهید، دیگر راهی وجود ندارد و فقط بی‌دلیل از دیگران کینه می‌گیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *