جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

صالح: رهایی زندانیان طالبان ذهنیت این گروه را تغییر داده/ سرنخ های در پروند یما سیاوش بدست آمده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید رهایی پنج هزار 500 زندانی طالب به نیت صلح ذهنیت میان این گروه به وجود آورده است که گویا هیچ جنایتی مجازات ندارد.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (11قوس) گفته است که ریاست امنیت ملی کابل در ارتباط به هسته تروریستی که در جابجایی ماین های مقناطیسی دخیل اند دستاورد های بزرگ داشته و کسانی را بازداشت کرده اند که به قتل بیست تن از افراد دولتی در ماه های اخیر اعتراف می کرده است.

او افزوده که رییس جمهور خواهان محکمه علنی این جنایت کاران است و نیز تمام اعترافات آنان بدون سانسور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده: «گروه طالبان در آخرین ویدیوهای تبلیغاتی خود نشان می دهند که چگونه ماین های چسپکی مردم را به خاک وخون می نشاند. درین ویدیو ها گفته اند که اگر خواست طالب پذیرفته نشود این ماین ها نثار تمام شما می شود.»

او خطاب به طالبان تاکید کرده که مردم افغانستان از ترس ماین چسپکی تسلیم «جهل و وحشت» نمی شوند. او اطمینان داده که به زودی ماین های مقناطیسی طالبان را متوقف می سازند.

پیشرفت ها در بررسی پرونده های حمله بر دانشگاه کابل و یما سیاووس

معاون اول ریاست جمهوری از پیشرفت ها در بررسی پرونده دانشگاه کابل و ترور یما سیاووش خبرنگار پیشین طلوع نیوز خبر داده گفته است که «تروریستان» دخیل در حمله بر دانشگاه کابل در عین حال یک شبکه «خطرناک» اختطاف بودند و تا اکنون نیز دو نفر را در بند خود دارند.

به گفته او در ارتباط با پرونده مرتبط به یما سیاوش نیز سرنخ هایی بدست آمده اما هنوز هم خواست جامعه رسانه ای افغانستان را که خواهان نشر تمام ویدیوها اند برآورده ساخته نمی تواند.

صالح خاطرنشان کرده طرح هایی که روی دست گرفته شده بود چه از دید تقویت دسترسی انسانی در درون هسته های تروریستی و چه اتکای بیشتر به تکنالوژی در حالت اجرایی شدن است.

رویداد های جنایی در کابل

صالح در ادامه نگاشته است که در 24 ساعت گذشته در ولسوالی شکردره یک زن به قتل رسیده و یک نفر در حوزه 15 زخمی شده است. به گفته او پولیس کابل تعدادی از اوباش چپاولگر و مردم آزار را بازداشت کرده است.

او اضافه کرده که شفاخانه های کابل به ریاست جمهوری گزارش داده اند که پس از آغاز میثاق امنیتی در کابل مراجعه مجروحین غیر تروریستی صفر شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان