جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اپیدمی خاموش؛ مسوولان در وزارت صحت: بیماری ایدز در افغانستان به سرعت در حال انتشار است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با روز جهانی ایدز (اچ آی وی) وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت می گوید بیماری ایدز به حیث یک اپیدمی خاموش در کشورهای جهان سوم بخصوص افغانستان به سرعت در حال انتشار است.

آقای مجروح امروز سه‌شنبه (11قوس) در گرامی داشت از روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز گفت آمار افراد مبتلا به بیماری ایدز در افغانستان بیشتر از آن است که توسط سازمان صحی جهان و دفتر ملل متحد در بخش مبارزه با ایدز به نشر رسیده است.

او استفاده کنندگان مواد مخدر، موج دوم ویروس کرونا، فقر، ازدیاد معتادین مواد مخدر، نپذیرفتن افراد بیمار از طرف خانواده ها و سطح پایین آگاهی مردم را از جمله چالش ها در زمینه ازدیاد افراد مصاب به بیماری ایدز در کشور عنوان کرد.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت به خاطر جلوگیری از ازدیاد بیماران ایدز، خواهان بسیج ملی ارگان های ذیدخل، استفاده موثر از منابع دست داشته، آگاهی دهی و هماهنگی بیشتر بین ادارات، ایجاد مراکز صحی بیشتر تداوی بیماران ایدز در ولایت ها و برنامه های مشخص مبارزه با بیماری ایدز در افغانستان شده تاکید کرد که در این راستا تلاش های وزارت صحت‌ ادامه دارد.

از سوی هم نماینده سازمان جهانی صحت در این مراسم گفت که اداره سازمان صحی جهان متعهد است تا وزارت صحت‎عامه را در امر مبارزه با بیماری ایدز و بخش های دیگر صحی کمک تخنیکی و مالی کند.

ثبت بیش از 3 هزار ابتلا به بیماری ایدز در افغانستان

وزارت صحت عامه در حالی از روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز تجلیل می کند که بر اساس آمار این وزارت از سال 1989 الی اخیر سال 2020 میلادی به صورت مجموعی سه هزار 33 واقعه ایدز در افغانستان ثبت شده است.

بر اساس این آمار در میان این مجموع مبتلایان به بیماری ایدز 75 درصد آن را مردان و 25 درصد آن را زنان تشکیل می دهد.

آمار وزارت صحت همچنان نشان می دهد که که در میان سه هزار 33 فرد مبتلا به ایدز 176 تن آنان اطفال زیرسن 15 سال اند.

وزارت صحت در حالی این آمار را بیرون داده است که آماز سازمان صحی جهان و اداره ملل متحد در بخش مبارزه با ایدز شمار مبتلایان به این بیماری را در افغانستان هفت هزار 794 نفر تخمین زده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان