ادامه انفجارهای هدفمند در کابل؛ صالح: پس از این مواد منفجره بدست آمده را با استخبارات بیرونی شریک می سازیم!

توسطفریدون حسنی

آذر ۱۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با ادامه انفجارهای هدفمند در شهر کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری و مسوول تامین امنیت شهر کابل می گوید پس از این مواد منفجره بدست آمده را با شماری از سرویس های استخباراتی شریک می سازد که منشا اصلی آن معلوم شود.

امرالله صالح امروز دوشنبه (10قوس) گفته است که معلومات راکت هایی که منفجر نشده بود نیز با یکی از سفارت خانه ها شریک شده تا دیده شود کشور آنان این مواد را کدام زمان و به کدام کشور فروخته است.

صالح افزوده: «در کشور های دیگر این معمول است. شاید نتایج لازم را بدست نیاوریم ولی تلاش ما این خواهد بود که برضد تبلیغات بی معنی که گفته میشود اسلحه و راکت ها از دوره های گذشته باقی مانده است بصورت مسلکی بپردازیم. ممکن است شماری از راکت ها از دهه جهاد باقی مانده باشد اما نه تمام آن».

 معاون اول ریاست جمهوری در خصوص ثبت موتر های بدون اسناد گفته است که روند ثبت آن ده برابر سرعت می یابد و نیز مشکل اینکه موتر های بی اسناد را چگونه الی ساحه تعین شده برای معاینات تخنیکی برد نیز حل شده است.

او تصریح کرده که شماری از سیم کارت فروشان که بدون تثبیت هویت متقاضی سیم کارت می فروختند بازداشت شده و نیز با شرکت های مخابراتی مذاکرات برای قانونی سازی سیمکارت فروشی ادامه دارد.

صالح از ولایت ننگرهار خواسته است که به معضل فروش سیمکارت های غیرقانونی در دروازه تورخم رسیدگی کنند و نیز به تمام ولایت های که شامل میثاق امنیتی اند هدایت داده شده با پیروی از کابل درین ارتباط اقدام کنند.

چهار مورد سرقت موتر در 24 ساعت در کابل

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته است که شهر کابل در 24 ساعت گذشته شاهد چهار مورد سرقت موتر بوده و تلفاتی در پی نداشته است.

به گفته او این سرقت های موتر در ولسوالی های قره باغ، پغمان، حوزه چهارم و حوزه ششم رخ داده است.

صالح تاکید کرده که در عین زمان دو رویداد تروریستی نیز در کابل ثبت شده و تلفات نداشته است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرده که در 24 ساعت پولیس و ریاست امنیت ملی کابل سیزده عملیات موفقانه داشته که در آن برعلاوه بر بازداشت سه نفر تروریست چندین دزد،  مظنونین اختطاف و باج گیر ها نیز بازداشت شدند.

او تاکید کرده که سطح جرایم در کابل کاهش یافته و در قسمت سرقت موتر ها نیز برخلاف گذشته پیگیری بسیار جدی صورت میگیرد. هیچ حادثه سرقت بی پیگری باقی نمی ماند.

صالح در حالی از سپردن مواد انفجاری بدست آمده به استخبارات بیرونی خبر داده است که در این اواخر شهر کابل گواه رویداد های هدفمند انفجاری توسط ماین های مقناطیسی و کنار جاده ای است.

با وجود آن که پولیس کابل در بسیاری از موارد از کشف مواد انفجاری و ماین های جاسازی شده خبر می دهد اما هنوز مشخص نیست این مواد و ماین ها ساخت کدام کشور است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *