جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روز خونین در غزنی؛ شمار تلفات انفجار موتر بمب به 30 کشته و 24 زخمی افزایش یافت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسئولان صحی در ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در یک کندک نیروهای ارتش در شهر غزنی، دست‌کم ۳۰ نفر کشته و 24 تن زخمی شده اند.

باز محمد همت رییس شفاخانه ولایتی غزنی به خبرنامه گفت تا کنون 30 کشته و  ۲۴ زخمی  از انفجار موتر بمب بر یک قرارگاه ارتش در این ولایت به  شفاخانه مرکزی غزنی منتقل شده اند.

همت افزود همه کشته شدگان و زخمیان این رویداد نظامیان اند و وضعیت شماری از آنان نیز وخیم است.

در همین حال واحدالله جمعه زاده سخنگوی والی غزنی به خبرنامه گفت که این انفجار تلفاتی در پی دارد اما او از آمار دقیق آن جزییات ندارد.

سخنگوی والی غزنی خاطر نشان کرد که انفجار موتر بمب نیروهای کمکی کماندو را هدف قرار داده که چندی قبل به این ولایت آمده بودند.

از سوی هم وزارت دفاع با نشر اعلامیه تایید کرده است که حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز یک انتحار کننده سوار بر موتر پر از مواد انفجاری در نزدیکی یکی از پایگاه های نیروهای امنیتی در « قلعه جوز» ولایت غزنی منفجر شده است.

وزارت دفاع افزوده در این حمله ۱۰ تن از نیروهای ارتش کشته و 7 تن زخمی شده اند.

به گفته وزارت دفاع فرد انتحار کننده قصد داشته خودش را به داخل قرارگاه برساند اما در تیراندازی نیروهای امنیتی در نزدیکی پایگاه منفجر شده است.

پیشتر نیر نصیر احمد فقیری رییس شورای ولایتی غزنی به خبرنامه گفته بود که یک تانک هاموی مملو از مواد منفجره کندک نظم عامه غزنی را هدف قرار داده و به گفته او در این کندک نیروهای نظم عامه و بخشی از کوماندوها جابه جا بوده اند.

این گونه حملات روند صلح را آسیب می زند

اما ریاست شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به حمله موتر بمب در غزنی و زابل گفته است اخیرآ حملات تروریستی از طریق ماین‌های مقناطیسی، انتحاری و موتر بٌمب افزایش یافته و سطح خشونت‌ها نیز بلند رفته است.

شورای مصالحه افزوده اینگونه حملات تروریستی و دهشت افکنانه، فضای بدبینی و رعب و وحشت را در در میان مردم افغانستان تقویت می‌کند و روند صلح را آسیب می‌زند.

به گفته این شورا: «افزایش خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان برای مردم افغانستان و جامعه جهانی قابل پذیرش نبوده و خلاف روند صلح، مذاکره و مصالحه است. انتظار می‌رود که خشونت‌ها کاهش پیدا کند و جنگ و خون‌ریزی پایان یابد.»

این در حالی است که قبل از ظهر امروز کاروان حامل رییس شورای ولایتی زابل نیز هدف انفجار موتر بمب قرار گرفت که در نتیجه آن سه تن کشته و 12 تن بشمول رییس شورای ولایتی زابل زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان