جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

32 روز پس از حمله بر آموزشگاه کوثر دانش؛ خانواده های قربانیان از پیشرفت در تحقیقات بی اطلاع اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با گذشت 32 روز از حمله مرگبار انتحاری بر آموزشگاه کوثر دانش در غرب کابل خانواده های قربانیان این رویداد می گویند تاکنون از پیشرفت تحقیقات در این زمینه بی اطلاع اند و نمی دانند عامل کشتار فرزندان شان چه کسانی بودند.

خانواده قربانیان حمله بر آموزشگاه کوثر دانش در دیدار با کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان شش خواست شان را مطرح کرده گفته اند: «هنوز نمی‌دانیم عامل کشتار فرزندان ما چه کسانی بودند. نهادهای امنیتی و عدلی و قضایی عاملان حمله را شناسایی و عدالت را برای بازماندگان تأمین کنند.»

آنان افزوده اند که با تحقیق درباره حملات متفاوت تروریستی و رسیدگی به دادخواست‌های بازماندگان نباید دوگانه برخورد شود.

خانواده های قربانیان تاکید کرده که نهادهای مسوول به پرونده تمامی قضایای مربوط به حملات تروریستی به‌گونه جدی رسیدگی کنند.

آنان با بیان اینکه به شماری از خانواده‌های عزادار هنوز اکرامیه‌‌ای پرداخت نشده خاطرنشان کرده که قرار است در محل انفجار، مرکزی فرهنگی شامل کتابخانه، بنای یادبود و موزه‌ آثار قربانیان تأسیس شود تا ضمن نگهداشت یاد قربانیان، برای رسیدگی به قضایای مربوط به بازماندگان دادخواهی کند.

این خانواده ها از نهادهای مددرسان ملی و بین‌المللی خواسته برای ایجاد این مرکز آنان را یاری کنند.

تدابیر ویژه امنیتی برای مراکز آموزشی به دلیل تهدیدات بالای امنیتی در غرب کابل و آسیب‌پذیری آن یکی دیگر از خواسته های خانواده قربانیان بوده است که با کارمندان کمیسیون حقوق بشر مطرح کرده اند.

خانواده های قربانیان این حمله همچنان از دادگاه جزایی بین‌المللی خواسته که پرونده کشتار غیرنظامیان، به‌ویژه حمله بر آموزشگاه کوثر دانش، را بررسی کند.

حمله بر آموزشگاه کوثر دانش

این در حالی است که حوالی ساعت ۴:۳۰ عصر روز شنبه (3عقرب) ماه گذشته مرکز آموزشی کوثر دانش در ساحه پل خشک از مربوطات حوزه سیزدهم کابل هدف انفجار یک حمله کننده انتحاری قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که یک حمله کننده انتحاری می خواست وارد این مرکز شود اما قبل از رسیدن به هدف خود را انفجار داد.

حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش ۲۴ کشته و بیش از ۵۷ تن زخمی بر جای گذاشت.

این حمله واکنش های گسترده داخلی و بین المللی نیز به دنبال داشت.

هرچند گروه داعش مسوولیت این رویداد را برعهده گرفت اما طارق آرین سخنگوی وزارت داخله در آن زمان به خبرنامه گفته بود که این حمله کار گروه طالبان در همکاری با سایر گروه های تروریستی بوده که زمینه فعالیت شان را در کشور فراهم کرده است.

اما گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده بود.

این خواست خانواده های قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش پس از آن مطرح شده است که امرالله صالح معاون اول ریاست همواره در گزارش های جلسه امنیتی شش و نیم صبح از بررسی های پرونده حمله بر دانشگاه کابل سخن می گوید اما از بررسی حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش چیزی نمی گوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان