جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

چهار روز پس از انفجار خونین بامیان؛ مراکز آموزشی این ولایت مورد تهدید قرار دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

چهار روز پس از انفجار خونین در امن ترین ولایت افغانستان مسولان در ولایت بامیان می گویند بررسی ها آغاز شده و هر مسوول امنیتی که غفلت کرده مورد پیگرد قرار می گیرد.

سید انور رحمتی والی بامیان امروز شنبه (8قوس) در نشست مشترک خبری با زبردست صافی فرمانده پولیس و عبدالستار عزیزی رئیس امنیت ملی این ولایت گفت چهار تن در پیوند به انفجارهای روز قبل در این ولایت بازداشت شده اند.

او از جزییات بیشتر در مورد افراد بازداشت شده خودداری کرده افزود که این افراد از ولایت های پنجشیر، کابل، سمنگان و بامیان اند و روز گذشته برای تحقیقات بیشتر به کابل انتقال داده شده اند.

به گفته‌ی او سرنخ‌های از این انفجار ها به دست آمده اما به‌خاطر حساسیت قضیه و پیچیدگی هنوز زود است که معلومات قطعی در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

والی بامیان خاطرنشان کرد که اداره محلی این ولایت از وقوع انفجارها در بامیان اطلاع قبلی نداشته است.

رحمتی تاکید کرد که گزارش‌هایی که اداره محلی از مراجع امنیتی مرکز دریافت کرده نشان می دهد که مراکز آموزشی در این ولایت هدف بعدی اجرای حملات تروریستی است.

در همین حال زبردست صافی فرمانده پولیس بامیان در این نشست خبری گفت که یک هیئت بلندپایه از وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به بامیان آمده و مسوولین امنیتی که غفلت کرده باشد، مورد پی‌گرد قرار می‌گیرد.

دادخواهی برای قربانیان انفجار بامیان

این در حالی است که پس از انفجار خونین در ولایت بامیان شماری از شهروندان دست به اعتراض زده اند و خواهان برکناری کسانی اند که غفلت کرده اند.

آنان در اعلامیه ای از حکومت مرکزی و محلی بامیان خواسته اند که هرچه زودتر در پیوند به چگونگی این رویدادهای مرگ‌بار به خانواده‌های قربانیان و مردم این ولایت وضاحت دهند.

معترضان در اعلامیه شان تاکید کرده اند که اگر در زودترین فرصت توضیحات قناعت‌بخش به مردم ارایه نشود، آنان خواهان استعفای مقام‌های مسوول از جمله سید انور رحمتی والی بامیان، زبردست صافی فرمانده پولیس و عبدالستار عزیزی، رییس امنیت ملی اند.

این معترضان در اعلامیه ای که روز گذشته منتشر کرده اند از حکومت محلی بامیان خواسته مسئولانی را که در پیش‌گیری از این رویدادها غفلت کرده‌اند، از وظیفه برکنار و به پنجه‌ی قانون بسپارد.

انفجارهای خونین بامیان

این در حالی است که حوالی ساعت ۴:۴۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه 4 قوس دو انفجار در بازار مرکز ولایت بامیان رخ داد که در نتیجه آن 17 تن بشمول دو تن از منسوبین پولیس بامیان کشته و 58 تن زخمی شدند.

از میان زخمیان این رویداد 16 تن که وضعیت آنان وخیم است توسط چرخ بال غرض تداوی به کابل منتقل شده اند.

انفجارها در بامیان واکنش های گسترده داخلی به همراه داشت و شماری از کاربران فضای مجازی خواهان برکناری سید انور رحمتی والی و مقام های ارشد امنیتی این ولایت شده اند.

کمیسیون حقوق بشر نیز انفجار ها در بامیان را جنایت جنگی خوانده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجارها را برعهده نگرفته و گروه طالبان نیز دست داشتن در آن را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان